Annons:
Etikettmigrän
Läst 2732 ggr
hannah96
2/26/17, 12:18 AM

Svårt att få migrän tabletter?

I samband med men ofta, så får jag migrän, men det kan även vara utanför den perioden. Dom här receptfria hjälper inte, inte heller att vila, jo isåfall i minst 2 dygn. Men börjar få lite panik över detta nu. Det är inte så att jag spyr, men nu när jag blir äldre börjar det komma oftare och bli värre, nu har jag börjat må illa, ljuskänslig osv. Så min tanke är att ta mig till läkaren, men hur svårt är det att få tag i "bra " migrän tabletter? Tyvärr så ligger det migrän i släkten, både på mammas och pappas sida…

Annons:
Heidina
2/26/17, 12:35 AM
#1

Vilka receptfria? Talar du om vanliga smärttabletter som Voltaren/Diclofenak/Eeze, Pronaxen, Panodil/Alvedon eller Treo?

Eller har du testat migränspecifika mediciner som Zomig eller Sumatriptan (Oriptan)? De två sista är ungefär samma sak som man får hos läkare.  Guds gåva till mänskligheten, om du frågar mig. :) Det finns naturligtvis vissa migräniker som de inte hjälper, men det är svårare att säga vad som är "bra" i såna fall. Läkare brukar generellt inte vara så svårflirtade vad gäller migrän.

Carrosh
2/26/17, 6:45 AM
#2

Du borde verkligen kolla med läkaren, och när det kommer till mediciner får man ju ofta prova sig fram, eftersom olika mediciner fungerar olika bra för olika människor. Det behöver ju inte heller vara så att din migrän beror på ärftliga orsaker, men det är ju bara något en läkare kan avgöra, så begär en utredning på dina migränproblem så att du får möjlighet till bra hjälp.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maria
3/14/17, 4:31 PM
#3

Numera kan man ju köpa Sumatriptan receptfritt. Det gäller flera mediciner mot migrän som tidigare var på recept.

För mig är Sumatriptan det enda som hjälper vid ett migränanfall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
3/26/17, 9:44 AM
#4

Hur går det för dig? Har du testat migränmedicin ännu?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: