Annons:
Etikettpresentationer
Läst 7827 ggr
JohannaEkroth
12/21/11, 12:56 PM

Press BusHanna sajtvärd

Jag som är Sajtvärd för den här sajten är en tjej på 30-fiskår som är tillfälligt sjukpensionär på grund av min diagnos Aspergers Syndrom, vilken ligger inom autismspektrumet och har insett att jag inte får stressa. Dels blir mina "Aspergersymtom" värre, min IBS (magen) blir värre och jag får migrän.

Jag bor lyckligt ensam i Eskilstuna men har för tillfället inga djur mer än ett stim fiskar och så brukar jag passa familjens hund. Familjens skriver jag, för hunden är min ena äldre syrras, men bor hos min mamma. Har haft alla möjliga gjur, gerbiler, dvärghamnstrar, vattensköldpaddor, katter, ödlor, eremitkräftor, hundar etc genom åren.

Jag har datorn som en stor sysselsättningsgrej. Dels finns iFokus och så använder jag PhotoShop mycket och Word. Jag skriver dikter, oftast bara när jag är ledsen och behöver få ur mig saker, men även annars. Ett antal berättelser har det blivit genom åren. Någon gång ska man väl få tillräcklig inspiration för att skriva en bok kanske. I photoshop redigerar jag mest foton, men gör även egna bilder, oftast ett uttryck att få ut mina känslor.

Jag spelar lite World of Warcraft ibland, just nu inte, hade en period för ett tag sen då jag spelade mycket. Det är ett sätt att fly verkligheten ett tag för mig och leva som sin karaktär. Har flera karaktärer som jag spelar med en Warlock, en Driud, en Paladin (tempelriddare) och en Shaman bland annat.

Är familjens datamekare, så om någon i familjen har datorproblem, så är jag där.

Fotograferar gör jag mycket med min Canon EOS 1000D och mitt Sigma kitobejktiv samt Sigma zoom-makro objektiv. Tycker om att fotografera detaljer och fångar gärna ögonblick.

Fiskar en hel del också. Det är så rogivande. Tycker om att vara ute i skog och mark och plockar gärna svamp på hösten.

Har blivit intresserad av blommor och växter på sista tiden.

1800 talets amerika inspirerar mig mycket, så mycket jag gör handlar om ursprungs amerikaner och vilda västern. Filmer jag ser, böcker jag läser. Det är inspirerade.

Har försökt börja meditera och göra någon trumresa - snart lyckas jag, men jag är ännu för rädd för att släppa taget märker jag. Det är något jag måste jobba med mig själv. Jag har väldigt svårt för att släppa taget, vill ha kontroll på mina två fötter på jorden. Jag vet jag är Fisk, så i vattnet har jag inga problem att släppa taget - jag kan ju simma. Det är där haken sitter. Vill gå dykkurs, så jag blir helt säker, både under vattnet, ovanför vattnet… Tycker heller inte om att åka karusell av den anledningen att man inte kan kliva av… Jag har testat hypnos, men då är det ju någon som säger åt en vad man ska göra. Meditation är ju så mycket friare än så…

Har en massa i ryggsäcken, bland annat mobbning, är ett sk vuxet barn då min far var alkoholist. Utsatt för misshaldel i flera av förhållandena, missunnad av mamma då jag var barn, cancerdiagnoser, storkediagnoser runt omkring mig m.m.

Väl mött! Kyss

Kram Hanna

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Lolly
1/2/12, 12:00 AM
#1

Jag har migrän emellenåt variamde.

JohannaEkroth
1/2/12, 12:23 AM
#2

Lolly - Här är vi många som har migrän. Välkommen hit!

Läs gärna i diskussionstrådarna på Huvudvärk iFokus och var med i diskussionerna.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Lolly
1/2/12, 12:25 AM
#3

Du har ju bra sajter ju jag tillhör dom ju. Jag har migrän, Jag har Asberger m.m.

JohannaEkroth
1/2/12, 12:29 AM
#4

Man känner sig inte så ensam, när man möter likasinnade, ellerhur!? FlörtKyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Lolly
1/2/12, 12:30 AM
#5

4 instämmer.

Aniara4
1/2/12, 10:00 AM
#6

Hej Hanna!

Kul att veta lite mer om dig! Du verkar ha haft en hel del att kämpa mot! Det är starkt att du hittat din plats i tillvaron ändå.

Jag har hängt på kolhydrater.ifokus i flera år men har nyligen börjat utforska de andra sajterna. Och här passar jag ju också in!

Vi har samma kamera. Jag tycker den är helt perfekt för min nivå - duktig amatör. Gillar också att man kan vara lat och köra på automatprogram ibland, och leka med inställningarna mer när man känner för det. Jag har fått ett Canon 50mm-objektiv som är väldigt fint för porträtt och närbilder, men hopplöst för "vardagsfotografering" och semesterfoton eftersom man får typ backa ut ur rummet för att få med allt! Ett tips till önskelistan nästa jul om du är snäll hela året! Flört

Annons:
Lolly
1/2/12, 11:24 PM
#7

Mm.

Upp till toppen
Annons: