Annons:
Etikettspänningshuvudvärk
Läst 11967 ggr
JohannaEkroth
12/21/11, 4:56 PM

Spänningshuvudvärk

Är du besvärad av spänningshuvudvärk?

Hur känns det?

Vilket är ditt bästa knep för att bli av med spännings-HV?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
[Vargöga]
12/25/11, 12:58 PM
#1

Jag tror jag har detta ibland. Känns mest över pannan och tiningarna. Jag går och spänner käkarna och biter ihop dom väldigt hårt.

IamNeon
12/25/11, 1:12 PM
#2

Jag har detta nästan hela tiden. Mest för att jag har ett stillasittande jobb vid en dator och har samma intresseform hemma. Jag tränar inte heller eftersom det orkar jag inte med efter en arbetsdag, och då tappar muskler styrka och börjar spänna sig.

Det är det jag fick förklarat för mig när jag var hos läkaren då jag hade migränutredning men det visade sig vara spänningshuvudvärk.

För mig känns spänningshuvudvärk väldigt likt migrän: Det spänner runt huvudet som att skallen ska implodera, och att hålla ögonen öppna är hemskt. Det luktar blod i näsan vid denna slags huvudvärk också, och det känns som att ögonen ska ploppa ut ur hålorna. Dock hjälper det lite om jag masserar nacken och axlarna, men det är knepigt att göra det själv. Dock skulle jag behöva komma till en massör som masserar ut spänningarna för nu spänner sig musklerna automatiskt hela tiden dygnet runt.

[Mairah]
12/25/11, 4:53 PM
#3

Mitt kommer ofta från nacken. Försöker slappna av och massera nacken och upp i huvudet på baksidan s a s.

tin-tin68
3/2/12, 11:00 PM
#4

Jag har spänningshuvudvärk som övergår till migrän. Går hos kiropraktor och får hjälp. Han säger att jag ska skaffa mig en boxboll det enda som är effektivt nog att ta bort spänningen i musklerna.Spänningen börjar ju i musklerna under skulderbladen och sprider sig uppåt då alla muskler där i från är sammanlänkande uppåt. Än har jag inte skaffat en boxboll men det ska jag göra.

JohannaEkroth
3/2/12, 11:02 PM
#5

tin-tin - Har du testat akupunktur?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

MariaTherese
3/3/12, 7:17 PM
#6

Fick av mina omtänksamma föräldrar ett presentkort på floating, just för min nacke. Har både spännings och migrän.. Är det nån här på forumet som har prövat på detta??*nyfiken* :-)

Annons:
walkinbeauti
3/4/12, 2:37 PM
#7

Har inte testat floating men hört bara gott om det,finns i närheten så jag tänker prova nån gång.Det sägs avlägsna många olika spänningar i kroppen så den tror jag kan vara bra oavsett hur spänd man är eller inte Glad

Så säkert kan det reducera värken för dom med spänningshuvudvärk.Dom jag hört har sagt detta är helt underbart för hela kroppen.

MariaTherese
3/4/12, 3:36 PM
#8

Låter bra det :-) Har tyvärr ca 6 mil till "min stad", så det gäller att hitta tiden till detta. Men ser absolut jätte intressant ut på deras hemsida!! Återkommer med utvärdering när detta provats. // Therese

[Mairah]
3/4/12, 4:56 PM
#9

Om jag stretchar ut nacken ordentligt så kan huvudvärken också ge med sig ibland.

Senga
3/5/12, 9:38 AM
#10

Mjuk träning brukar kunna ta bort spänningshuvudvärk. Men det gäller att hinna innan migränen tar över.

All träning som värmer igång musklerna i ryggen, nacken och huvudet.

  • Simning med nacken rak
  • Lätt styrka
  • Yoga
  • Promenad

Och så klart stretch av nacke, rygg, muskler på huvudet, i ansiktet, käken, ögon och tungan.

tin-tin68
3/17/12, 8:13 PM
#11

#5 Nej jag har i inte provat akupunktur.

JohannaEkroth
3/17/12, 8:27 PM
#12

#11 Gör det. Jag har inte tagit huvudvärkstabletter på flera veckor! Helt tom i huvudet känns det som, alltså inte minnesmässigt eller så, men nerverna är liksom bedövade.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Vickan1997
5/18/12, 4:04 PM
#13

Jag har fått en bettskena från tandläkaren som fungerar väldigt bra :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: