Annons:
Etiketthuvudvärk-vid-baksmälla
Läst 9504 ggr
JohannaEkroth
2011-12-21 20:13

Baksmälla

Att dricka alkohol är allt annat än bra för kroppen. Hjärnceller dör, levern tar stryk och en massa annat negativt, plus att man vid för ofta drickande kan drabbas av beroende, vilket inte är lätt att ta sig ur. Så var aktsam med ditt drickande.

Men man behöver inte dricka mycket för att drabbas av den hemska dagen efter baksmällan - det räcker att dricka fel.

Råkar du ut för baksmälla efter att ha druckit ?

Har du några bra tips att dela med dig av för att slippa baksmällan dagen efter?

Ni är välkomna att diskutera detta hemska fenomen! Foten i munnen

(Jag väljer att inte svara på denna fråga då jag är nykterist. Jag fick avsmak efter att se min far sakta med säkert gå bort i alkoholberoende.)

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
AnneN
2011-12-22 14:31
#1

Varannan vatten är en mycket bra metod = vartannat glas man dricker ska vara vanligt vatten.

Se till att få i sig ordentligt med vätska innan man lägger sig för natten, gärna 1 liter fet mjölk eller fil (det är neutraliserande).

Och en viktig sak är att äta ordentligt INNAN man börjar dricka.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tiana
2011-12-27 15:19
#2

Just äta och dricka innan man lägger sig funkar för mig de få gånger jag dricker sprit.

[Mairah]
2011-12-27 15:41
#3

Precis. Att inte vara tom i magen när man dricker. Och att dricka mycket vatten under tiden.

Tycker jag har blivit känsligare för alkohol när jag blivit äldre. Tål ingenting längre så jag dricker sällan eller aldrig. Möjligtvis et glas rödvin till maten. Det räcker gott.

Tycker också att man slösar bort tiden när man är bakis, så det kan man vara utan Obestämd

Mona22
2011-12-27 17:00
#4

Då jag nästan är nykterist så är man extra känslig när man väl tar något. men att dricka mycket vatten och att aldrig ta något på tom mage funkar för mig.

[Meinfinity]
2011-12-27 22:07
#5

Undviker alkohol, då det inte är värt migränen som kommer på natten.

Kan ta en öl el ett glas vin… Men så fort det vankas Party… kommer migränen som ett brev på posten!! Så för det mesta hoppar jag drickat helt enkelt… Har rätt skoj ändå :)

Chieko
2011-12-28 00:11
#6

Ja, är man duktig med vatten så löser det ju sig. Har aldrig testat tabletter, typ Bakis, men de ska ju drickas med en massa glas vatten så kanske till stor del är det ;)

#1 Mjölk alltså? Måste testas! Nyår snart ju ;)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Annons:
[Meinfinity]
2011-12-28 00:16
#7

#6 tjock grädde har jag också hört :)

AnneN
2011-12-28 10:29
#8

#6/7 ja även riktigt fet mat kan hjälpa att äta innan läggdags, tex stekt fläsk/bacon.

Mjölken ska helst vara så fet som möjligt, lättmjölken ger inte så mycket mer effekt än vanligt vatten, men standardmjölken är bra. Grädde är nog ännu bättre då den innehåller ännu mer fett.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Chieko
2011-12-28 12:24
#9

Haha får testa på nyår. Drog i mig en hamburgare igår, kanske hjälpte lite då med. Blir alltid väldigt sugen på fet mat sådär fram på natten när jag druckit, kanske är kroppen som talar om vad den behöver.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[nollottan]
2011-12-30 03:20
#10

Jag har aldrig fått migrän pga baksmälla dock rödvin, som jag älskar, så det är lite jobbigt. Mitt tips är Treo, det enda som funkar för mig dagen efter och mat :-)

Fejhn
2011-12-30 21:18
#11

Brukar alltid se till att dricka mkt vatten! kanske inte gå så långt som till varannan vatten men kan vara bra att tänka på.

Helkvällen: att inte avsluta kvällen med typ en spritshot,  dricker långsamt hela kvällen tills man är lagomt berusad, sen kan man dricka vatten ett tag, stället för att bara ösa på med med alkohol. brukar alltid se till att nyktra till ordentligt innan jag går och lägger mig också, och att äta nånting och dricka mkt, typ saft, tål inte mjölk.. då är chansen stor att man vaknar pigg och fräsch!

dricker så sällan nu så, och dricker aldrig typ öl till maten, utan bara när det är fest.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

ingann
2012-01-01 02:33
#12

Numera dricker jag bara nån cider vart annat, var tredje år ungefär så bakis blir jag aldrig:) Men tidigare när jag brukade festa emellanåt så ställde jag alltid ett glas coca-cola brevid sängen innan jag gick ut, på morgonen var den helt avslagen och inte så god men tog bort skallebanken på nån minut;)

En kompis tar alltid en tesked ingefära och sköljer ned med ett glas vatten när hon vaknat och påstår att det är det bästa…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Upp till toppen
Annons: