Annons:
Etiketthuvudvärk-vid-synfel
Läst 10041 ggr
JohannaEkroth
2011-12-21 21:11

Synfel kan orsaka huvudvärk

Man kanske inte alltid tänker på det, men att se dåligt kan ge trötthet och huvudvärk.

Då kan det vara dags att kolla synen ifall du ser dåligt, då försvinner huvudvärken så fort ögonen vant sig med att se normalt. Glad

Har du glasögon?

Får du lätt huvudvärk om du fuskar med att använda glasögonen?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
[Agilityvovven]
2011-12-28 17:49
#1

Jag har haft synfel i stort sett hela mitt liv, tror man upptäckte det när jag var 5 eller nåt. Fick glasögon, och när jag var runt 10-11 tyckte optikern att min syn hade blivit så bra, att jag inte behövde ha glasögon & jag behövde inte komma till fler synundersökningar.

I höstas började jag få jätteont i huvudet, hade det varje dag. Var värst när jag var i skolan, läste eller satt vid datorn. Trodde först att det berodde på två olyckor jag varit med om under sommaren, men efter en synundersökning visade det sig att min syn blivit mycket sämre än vad den var tidigare. Eftersom att mitt högra öga bara såg jättesuddigt, så blev det en jättestor anstränging för mitt huvud och jag fick enorm huvudvärk pga detta. Nu har jag fått linser & det är mycket bättre.

BabyDragon
2011-12-28 19:47
#2

Jag har under hela uppväxten varit långsynt, men då de bara testar närsynthet i skolan så hade jag perfekt syn enligt dem. Att jag inte kunde se orden och enbart hade formen att gå efter förbryllade lärarna. Att jag tyckte att de rörde sig hittade jag nog bara på. Gick självmant till optikern när jag gick i 9:an då de upptäkte problemet och jag fick glasögon. Och halleluja jag kunde se :P Men hade inte lärt mig att stava tack vare detta. Har fått kämpa mycket med den delen efter det.

Jag får ont efter bara några timmar om jag fuskar, även om jag tycker att jag inte ser så illa utan.

[Momiji]
2011-12-29 18:04
#3

Har haft glasögon sen jag var 11. Har precis idag hämtat ut ett par nya. Har haft småont i huvudet ett ganska bra tag eftersom dom gamla hade helt fel styrka(både synen och brytningsfelet hade försämrats en hel del). Har p.g.a ekonomin inte haft råd att fixa nya glasögon förrän nu efter jul så därför gick det så långt. Nu har jag otroligt ont i huvudet för att ögonen inte vant sig vid rätt styrka än och försöker fortfarande kompensera för det som saknades på dom gamla glasögonen(gått från -2.5 på höger till -3.0 och -2.25 på vänster till -2.5). Brukar alltid ta på mig glasögonen så fort jag vaknar för att annars tycker jag inte att jag ser någonting Tungan ute

Men jag hoppas att det ska lösa sig snart Glad

Upp till toppen
Annons: