Annons:
Etikettegenvård
Läst 18338 ggr
JohannaEkroth
2011-12-22 12:11

Åksjukearmband mot illamående

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill tipsa om någonting man kan köpa på Apoteket. Sea-band heter de.

Det är armband med en plastkula på insidan av varje armband som trycker på akupunkturpressurpunkten P6 som finns 3 mellanfingrar in på undersidan av varje handled.

De har hjälpt mig många gånger. Har ett par i väskan och ett par hemma.

Som ni ser ska armbandet sitta ganska långt in på handleden och jag har vänt på ett armband för att visa kulan som pressar mot punkten. Bägge armbanden måste sitta på för bästa effekt.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Lena1971
2011-12-22 16:53
#1

Åksjukeband vände allt för mig när jag gick igenom cytostatikabehandling. Efter tredje behandlingen trodde jag att jag skulle dö, hulkandes över en toalettstol. Till fjärde behandlingen hade jag köpt åksjukeband och blev betydligt lindrigare sjuk.

En del säger att akupressur bara utnyttjar placeboeffekten, men till det säger jag - so what? Huvudsaken är att det fungerar.


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

JohannaEkroth
2011-12-22 17:07
#2

Håller med dig fullständigt.

Fast det tar några minuter innan armbandet hjälper och är jag bara lätt illamående så man kan göra saker, men man har ingen vilja att äta utan att det kväljer en. Då kan jag lätt glömma bort att jag har satt på mig armbanden förrän jag helt plötsligt kommer på, illamåendet är borta! Förvånad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ria74
2011-12-22 17:40
#3

Jag testade ett par sådana för ett tag sen. Men tyckte inte jag kände någon lindring.

På bilden ser jag att jag nog inte hade satt dom rätt, hade dom längre ner på handleden. Så jag får testa en gång till Glad

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

JohannaEkroth
2011-12-22 18:04
#4

Maria - Menar du att du hade dem närmare handen?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ria74
2011-12-22 18:44
#5

Ja, precis. Lite virrig förklaring från min sida bara Tungan ute

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Lena1971
2011-12-23 08:32
#6

Just det, jag satte dem också närmare handen. Jag lärde mig att man mäter två fingerbredder från leden, där ska plastpluppen sitta. Hur har du lärt dig, Hanna?


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Annons:
JohannaEkroth
2011-12-23 10:24
#7

Dels enligt instruktionen i förpackningen, sedan kan min läkare akupunktur. Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Meinfinity]
2011-12-27 23:45
#8

Fick låna ett sånt när jag hade det som jobbigast med illamående och yrsel i samband med att jag fick en skada på hörselnerven … Jag hade också mitt närmare handen…

Bra tips Bus-Hanna :)

Chieko
2011-12-27 23:56
#9

Min kompis har sånt när hon åker buss, funkar bra för henne! Hon har också kört med tre fingrar ner tror jag :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: