Annons:
Etiketthuvudvärk-vid-lågtryck-och-oväder
Läst 19786 ggr
JohannaEkroth
2011-12-23 13:26

Oväder och huvudvärk

Funderar på lågtryck och oväder, undras om det är trycket på huvudet som blir eller den dåliga luften som gör att man får huvudvärk och varför en del är känsligare än andra… Obestämd

Undras om syrgas på recept skulle hjälpa vid den formen av huvudvärk.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
agneta-43
2011-12-23 21:05
#1

Jag tror att det är lufttrycket som påverkar, jag vet ju bara hur min kropp alltid reagerat. Jag kan ofta säga till hemma att nu blir det kallare eller nu blir det lågtryck för jag får värk och huggningar i kroppen och det kan även bli i knoppen

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Mairah]
2011-12-25 16:55
#2

Jag känner också av väderväxlingar. Blir tung i huvudet och småvärker i kroppen både här och där.

_Charlie
2011-12-27 14:26
#3

Jag blir jättedålig när åska hänger i luften och mår aldrig så bra som efter ett åsk och regnoväder klarnat upp. Skumt.


Allamej
2011-12-27 16:36
#4

Jag är en vandrande barometer… svängningar mellan hög och lågtryck gör mig sjuk, ont i huvudet, svag.. oftast går jag bara och lägger mig.

Jag mår dock bäst när det är lågtryck, ett långt sådant. Högtryck är ont i huvudet och feber oavsett om det är sommar eller vinter.

Jag kan säga till folk en solig dag att dom ska ta med sig förbereda sig med varma kläder osv. om dom ska någonstans väldigt få gör det och blir lika förvånade varje gång dom står där och fryser rumpan av sig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

IaMiaMaria
2012-07-23 17:07
#5

Jag har huvudvärk vid dåligt väder, mår inte alls bra en dag som denna då det är riktigt regntungt, en tung och dov huvudvärk som inet vill släppa trotts värktabletter. Även mer värk i kroppen Rynkar på näsan. Skulle vara intressant att veta vad det beror på och om det går att göra något åt det!

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

RuiXue
2012-07-30 23:50
#6

Jag är en vandrande barometer. Blir jättedålig när det vankas oväder efter vackert väder. Nu mår jag inte bra varkens i huvud eller kropp. Allt bara värker, förra veckan mådde jag bra när det var så fint väder!

Jennie


Annons:
mayolica
2012-09-06 21:43
#7

Det kan säkert vara båda delarna tror jag?  Är man känslig kan man säkert påverkas av både tung o tryckande luft och dåligt med syre.

~ mayolica ~

Peterlina
2012-09-13 18:50
#8

Åska vet jag ju alltid när det kommer, eftersom då får jag alltid migrän. Men när åskan försvunnit så mår jag oftast som en prinsessa, vilket jag annars ALDRIG gör efter en migränattack.

Aniara4
2012-10-05 11:51
#9

Jag blir också väldigt påverkad, framför allt av lågtryck. Jag vet inte om det är för att trycket inne i huvudet blir relativt sett högre så att allt liksom pressar utåt, eller om det har att göra med blodcirkulationen på något sätt, att ett högre lufttryck hjälper till att pressa på.

Och när det är åska på väg, huva.

Hyrrokkin
2012-10-07 13:56
#10

Här är en till som blir påverkad av lågtryck och åska. Dock kommer jag sällan på kopplingarna förrän efteråt, eller när jag hör första knallen så blir det en "AHA - DET förklarar huvudvärken"-känsla :P

Upp till toppen
Annons: