Annons:
Etiketthuvudvärksdagbok
Läst 7814 ggr
LaSadie
12/25/11, 1:03 PM

25/12 Huvudvärks dagbok

Gör en för dagen ;)

Idag vaknade jag åter med huvudvärk. Skyller på sängen och kuddarna här hemma. Tog tablett innan jag åt frukost och en till efter, dom har fortfarande inte hjälpt så gissar med på migrän light versionen Tungan ute

Annons:
[Vargöga]
12/25/11, 1:12 PM
#1

Vaknade här om dagen med huvudvärk. Tror jag legat och tryckt ned huvudet i kudden under natten. Tog en Burana och sen försvann huvudvärken.

JohannaEkroth
12/25/11, 1:15 PM
#2

Anna -Det gjorde du rätt i. Flört Vad för tabletter tog du? Krya på dig gumman! Kyss

Jag vakande utan huvudvärk idag, men å andra sidan sov jag jättegott inatt, så det är säkert anledningen.

Hoppas det håller i sig.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

LaSadie
12/25/11, 4:50 PM
#3

Jag tog panodil, vilket jag får välja bort eftersom det inte funkar. Panodil Zapp funkar men inte vanliga panodil. Vilade lite, släppte när jag blundade och slappnade av, men har fortfarande huvudvärk :( Så är inne på migrän modellen fortfarande.

JohannaEkroth
12/25/11, 5:15 PM
#4

Har du provat att kombinera panodil mend någon antiinflammtorisk medicin.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

LaSadie
12/25/11, 5:46 PM
#5

#4 Som vilken då? Är osäker när det gäller att kombinera mediciner…

JohannaEkroth
12/25/11, 5:59 PM
#6

Panodil/Alvedon kan kombineras med magnecyl, treo, naproxen, voltaren, eeze, ipren, tradil mfl. Det ger en ökad efftekt av den antiinflammatoriska medicinen, och då migrän är en form av inflammation så är dessa mediciner jättebra mot migrän, däremot ska du inte kombinera olika antiinflammatioriska mediciner med varandra.

Jag har en känslig mage, så voltaren, magnecyl, treo, eeze är utesltet för mig att använda då dessa orsakar smärta i magen hos mig i högre doser. men ipren kan jag äta, men den hjälper inte i maxdosen 600mg så då har jag fått utskrivet tradil vilket är en renare och effektivare varient av iprenen men dubbelt så effektiv, plus längre verkan. Den börjar verka redan efter halva tiden samt är verksam 8-12 timmar, mot iprenens 6-8 timmar, men den är receptbelagd tyvärr.

Har inte kombinationen 1g panodil + 400mg tradil hjälpt för mig efter 2 timmar eller om migränen ökar så tar jag Zomig Nasal 2,5 mg/dos som är en triptan och är mycket effektiv mot migrän. Den har alltid botat mig, när inget annat har.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Upp till toppen
Annons: