Annons:
Etikettnegativt-och-jobbigt
Läst 6862 ggr
JohannaEkroth
2011-12-27 16:27

Omgivningen

Hur regarear er omgivning på att ni har huvudvärk, kanske ofta.

Jag har fått höra att jag inte ska gnälla, känn inte efter så mycket, när jag var liten fanns minnsann inga mediciner.. etc etc.

Har liksom ingen att prata med i familjen…

hur känner ni?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Maja2
2011-12-27 16:35
#1

förlåt att jag bryter in… jag har nära nog aldrig huvudvärk, men känner att jag måste skriva ett inlägg ändå.

Att bli bemött på det sättet som du beskriver, är fruktansvärt respektlöst. Jag fattar knappt att folk kan vara så respektlösa.

Att ha sjukdomar och åkommor som inte syns utanpå, är många gånger ett rent h… vete. Vad man måste komma ihåg, är att DE inte VET vad man går igenom.

Strykekramar

JohannaEkroth
2011-12-27 16:43
#2

Tack Maja, du har så rätt. Och de har ingen aning om hur det känns. Dessutom är det ju väldigt individuellt beroende på hur hög smärttröskel man har. Hur mycket man klarar.

Men det är jobbigt att hamna i deras klor när man har nog med huvudvärkens klor.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Meinfinity]
2011-12-27 22:20
#3

Det värsta är att jag legat i sängen väldigt mycket när jag egentligen ville vara uppe med min son.

Sedan är det tråkigt att man inte orkar vara så social jämnt, jag behöver mycket "space"

Som det är nu är det värsta att vara hemma från jobbet… Mina chefer har också migrän… de är aldrig hemma för det, medans jag är det 1-3 dagar i månaden… De förstår inte varför jag är hemma…Jag får jätte dåligt samvete… Sen vet de ju inte hur mycket ont i huvudet jag har på jobbet… som jag inte säger till dom.. Man tar sina mediciner och kämpar på…

Så just nu är det det sistnämda som är jätte jobbigt…

Har nog hört allt som du hör Bus-Hanna… Tragiskt…

De som inte haft migrän… har INTE en aning om vilken kamp det är att ha denna hemska huvudvärk. De anar inte hur trött man är som människa… Hur jobbigt det är att man "måste" ta sig upp fast det är så jobbigt som man gråter och kryper ur sängen, för att man inte vågar stå upp… Eller när illamående tar över och du inte hinner till toaletten..Alla dessa roliga tillställningar du fått ringa och säga: Tyvärr jag kan inte komma, jag har migrän… Alla gånger medicinerna inte hjälper och du ligger i sängen 3 dygn och knappt kan ta dig till toa… Nä fy för en lede… Det finns så mycket att skriva om den här "j-la" huvudvärken… JAG hade iaf haft ett helt annat liv om jag inte haft MIGRÄN!!!

Vågar tex inte söka nytt jobb… Måste alltid ha mediciner med mig… Måste alltid springa på apoteket.. Hatar mensveckorna… USCH!!

[Meinfinity]
2011-12-28 00:01
#4

Vill tillägga att jag tyvärr känner mig som en sämre människa för att jag har migrän… Den känslan är konstant. Jätte tråkigt..

När jag växte upp, fick jag höra att det bara var lata människor som fick migrän… hmmm.. (min farmor måste varit en jätte lat människa, som hade migrän jämnt)

Jag är verkligen varken lat eller bekväm..Obestämd

Chieko
2011-12-28 00:06
#5

#2 Jag tyckte det var intressant det du sa om olika smärttrösklar. För där är det ju lite "skyll dig själv" om man har låg smärttröskel, "klarar jag det så klarar du det" även om det känns mer på den ena än den andra. Själv har jag sällan huvudvärk och då hjälper en vanlig värktablett, men jag hade inflammation i visdomstand för ett tag sen. Utan att ha värktabletter hemma… Den smärtan syntes ju inte heller så då tittade bara folk konstigt när jag var okoncentrerad. Kunde inte ligga ner = inte sova alls. Gick runt de första nätterna vilket inte är så bra när man ska koncentrera sig på dagarna.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Flamman1
2011-12-28 13:14
#6

Jag har konstant huvudvärk sen två och halft år tillbaka. Jag har lärt mig leva med det men tyvärr har inte alla i min omgivning lärt sig det. I min familj så är det endast min mamma som förstår lite av det men hon tror hon förstår mer än vad hon gör. Min pappa och lillebror vill inte förstå det. Sen jag fick huvudvärken har jag blivit deprimerad och det har lett till många problem för några veckor sen förlora jag min bästa vän och den enda jag lita på till hundra just för att jag var deprimerad. I min klass som jag har nu kände ingen av dom mig innan huvudvärken så dom vet inte hur jag var innan. En i klassen vet jag pratar skit om mig till en av dom jag är mest med i klassen. Det mesta av det är just för min huvudvärk och vad den gör mot mig och sen är det om att jag har dålig självkänsla… Ibland kan hon komma med komentarer i min närhet också om jag säger att jag är trött eller liknande så kan hon säga typ "ja men det är ju för att du är sjuk" eller liknande. Det är ganska jobbigt att höra jämt.

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

Annons:
[Lillfjanten]
2012-01-01 17:52
#7

Du har jämt ont någonstans.. det får jag ofta höra. men nu när jag säger att det troligen är migrän jag har, då reagerar folk lite annorlunda. det är liksom skillnad mot att ha huvudvärk bara.. då förstår en del att jag har ont.

Lolly
2012-01-03 01:36
#8

Instämmer med er om det här.

Upp till toppen
Annons: