Annons:
Etiketttips-och-ideer
Läst 8892 ggr
[Lillfjanten]
2012-01-04 11:59

beställer du medicin via internet?

jag tycker att det är jättebra att kunna logga in sig med ex.vis bank-id och göra sina beställningar på Apoteket. där kan man ofta också välja alternativ som passar en bäst. har man delbetalning kan man också beställa receptfria varor och få på faktura. med detta system så behöver jag inte komma till apoteket och få beskedet att min medcin inte finns, utan jagnär jag kommer dit så finns min beställning att hämta i en blå påse :)

Någon annan som nyttjar detta?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
JohannaEkroth
2012-01-04 12:04
#2

Wow, har jag inte tänkt på. Kan man?

Hur lång tid tar det från man har gjort beställningen tills att man kan hämta sin medicinpåse?

Faktum är att jag behöver hämta ut medicin redan idag, senast i övermorgon. Chans att prova detta.

Behöver hämta ut Zomig Nasal, Atarax samt P-piller.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Lillfjanten]
2012-01-04 12:10
#3

#2 det tar ca 2 dagar, man får ett sms/mail om när man kan  hämta, du väljer själv apotek. tyvärr så kan man inte göra så ännu med de andra apoteken, utan bara Apoteket. testa får du se, det är jättebehändigt!

JohannaEkroth
2012-01-04 12:12
#4

Jo det ska jag göra.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Lillfjanten]
2012-01-04 12:14
#5

#4  tala gärna om hur det gått :) kan ju säga som så, att jag har nyss loggat in på apoteket.se, men jag kan inte se mina medicner, det är något fel tydligen, så om du får samma svar, så har du inte gjort något fel :)

[ElisabethYL]
2012-01-07 16:44
#6

Kan säga att jag beställer 7 av mina 9 mediciner på internet, väldigt smidigt… På det sättet kan jag hämta ut de på ICA eller Coop istället för att försöka passa in Apotekets öppettider, som rimmar illa med mina arbetstider.. Och när det är dags att skaffa de andra medicinerna nästa gång ska jag även ta de på "postorder".. Glad Paketet kommer fram på 2-3 dagar och jag brukar använda mig av pappersavi - bara att strunta i att fylla i mobilnummret… Flört

Annons:
mongu
2012-01-07 23:56
#7

Jag brukar beställa mna via Apoteket.se det är smidigt. Dessutom har jag lantbrevbärare så jag får mina mediciner direkt i min postlåda. Jättesmidigt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lillfjanten]
2012-01-08 04:56
#8

Jag har också lantbrevbärare men jagmåste hämta mina mediciner på ett apotek. De får väl inte skicka hem sånt..

mongu
2012-01-08 10:08
#9

Jaså vad konstigt för jag får allt jag beställer hem till brevlådan. Det är de flesta av mina receptbelagda mediciner.

De kommer i en neutral påse, sen så låter det väl om påsen i och för sig. Men jag har aldrig behövt hämta på Apoteket.

Att jag beställer via nätet är just för att slippa åka in till stan och Apoteket. Behöver du inte vänta nåt när du hämtar?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lillfjanten]
2012-01-08 10:16
#10

det kanske är för att jag har citodon, tramadol och zolpidem..

jo, jag får vänta lite som andra kunder, men jag har då garanterat fått mina varor, och behöver inte åka tillbaka om de skulle vara slut. dessutom så gillar jag att kunna beställa likvärdiga alternativ om jag vill, och jag beställer ofta receptfria varor, det är så behändigt!

mongu
2012-01-08 10:55
#11

Jag har beställt både Tramadol, Imovane och Citodon och fått det hemskickat.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lillfjanten]
2012-01-08 11:07
#12

Kopierat från Apotekets hemsida:

OBS! Det finns vissa läkemedel som inte får skickas med hemleverans, som du istället måste hämta ut på ditt lokala apotek eller apoteksombud. Detta gäller:

  • Temperaturkänsliga läkemedel
  • Läkemedel med ömtåliga förpackningar
  • Särskilda läkemedel (till exempel narkotikaklassade läkemedel)
  • Varor med åldersgräns (till exempel nikotinprodukter)

Det är heller inte möjligt att beställa läkemedel som ska faktureras en organisation eller ett företag. Detta gäller till exempel p-piller eller vaccin som subventioneras av vissa landsting, eller läkemedel som ska expedieras enligt smittskyddslagen.

[Lillfjanten]
2012-01-08 11:07
#13

så varför du mongu har fått det hemskickat ändå, det vet jag inte Flört

Annons:
mongu
2012-01-08 15:08
#14

Inte jag heller men jag lovar dig att de läkemedel jag nämnt är med i min beställning.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lillfjanten]
2012-01-08 15:20
#15

Då gör de fel, men det är ju inte ditt fel.. Och det låter ju ganska självklart att inte sända stark medicin till brevlådor. Det kan gå illa om de hamnar i fel händer.

mongu
2012-01-08 15:21
#16

Är detta ändrat nyligen? För nu när jag kollade kom det upp att det inte gick att få hemskickat, men tidigare har jag fått det.

Brukar beställa via internet om jag inte har anledning att gå in på Apoteket pga medicinbyte eller liknande.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Lillfjanten]
2012-01-08 15:29
#17

Nej det har varit så så länge jag har beställt och det är ett bra tag..

[Lillfjanten]
2012-01-08 19:46
#18

#16  har du ett ombud eller apotek långt ifrån dig då? jag brukar beställa några dagar i förväg och hämta ca en mil härifrån på apoteket, men är det något jag behöver omgående, så hämtar jag på det nya apoteket doc morris, jättetrevlig personal och sen har de snabbhetsgaranti och lagergaranti! (det där med snabbheten struntar jag faktiskt i, de behöver väl arbetsro, det måste bli stressigt då man ska få vänta max fem minuter.. )

mongu
2012-01-08 20:50
#19

Det är inte så långt men det är  skönt att slippa ge sig iväg om det inte behövs. När det går att få hem istället.

Dessutom så är värken ofta triggad och då är det bra att få va hemma.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Mairah]
2012-03-08 12:36
#20

Det här hade jag ingen aning om. Detta var nytt för mig.

Annons:
Maria
2012-03-09 07:55
#21

Jättebra att detta finns.

Nu bor jag ju ganska centralt och byter buss vid Sahlgrenskas huvudentre när jag ska till och från jobbet så jag har alltid Apotek på vägen så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Fröken P]
2012-05-15 19:34
#22

puttar lite för denna tråd, då jag tycker att den är bra att tipsa om! toppen att kunna beställa medicin i burkar istället för blister. då möjligheten finns förstås. Flört

Aniara4
2012-05-20 11:43
#23

Jag gjorde det förut, men där jag bor nu finns det inga apotek i närheten där jag kan hämta ut, i så fall får jag åka in till Centralen för att hämta det (bor i Stockholm). Nära där jag bor finns ett köpcentrum med tre apotek, men inget av dem brukar ha mediciner i lager. Så vad jag brukar göra nu är att åka en liten bit längre bort till ett apotek som har ett stort lager och brukar ha t.o.m. mina mest obskyra mediciner inne. Det tar lite längre tid än att gå till det närmaste, men i slutänden går det fortare eftersom jag alltid måste gå två gånger till de andra apoteken.

Brevbeställning kan jag ofta inte göra eftersom jag har ett par mediciner som måste förvaras i kylskåp.

Upp till toppen
Annons: