Annons:
Etiketthälsningar
Läst 6173 ggr
Zakira
2012-01-04 19:01

Magnetkameraundersökning

Imorgon ska jag på magnetkameraundersökning av hjärnan för att se att allt står rätt till. Så klockan 09.00 får ni gärna skicka en extra tanke till en liten tjej som redan är väldigt nervös (har aldrig gjort MR förut). Har både farhågor om att det ska göra ont och att den ska slita ut tandställningen på baksidan av mina tänder trots att läkaren sagt att det inte är någon fara. Dessutom är man väl lite orolig över att den ska visa något spännande som inte hör hemma där uppe.

Önska mig lycka till!

Annons:
Mitralis
2012-01-04 19:08
#1

Jag har gjort två MR för att titta på hjärtat. Det gick hur bra som helst och man känner igenting. Tyvärr så låter det lite som i maskinrummet på en trålare, så om dom erbjuder öronproppar så skulle jag ta det om jag var du. Man brukar även få lyssna på musik. Jag tog med en egen CD som jag fick lyssna på. 

Jag önskar lycka till och sänder en tanke i morgon Glad



yvonnel
2012-01-04 19:17
#2

Det ska nog gå bra, ska du se!

Jag skickar dig en omtanke lagom i tiden när du håller på som värst med insyn i hjärnkontoret.

Kram

Yvonnel

JohannaEkroth
2012-01-04 20:55
#3

Klart jag tänker på dig gumman! Det kommer att gå bra. Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Mitralis
2012-01-04 21:01
#4

Kom ihåg att ha 100% bomulls trosor utan pyntGlad

Och som de andra säger så är det självklart att det kommer att gå bra Glad



Zakira
2012-01-04 23:07
#5

Tack för all omtanke! Nu är det sovdags, imorgon bär det av.

Maria
2012-01-05 11:43
#6

Hoppas att det har gått bra för dig.

Jag har nog gjort ett 30-tal MR av hjärnan de sista åren. Jag somnar med lurar nästan varje gång.

Hoppas på bra resultat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Flamman1
2012-01-05 13:05
#7

Jag har gjort det det är inget faligt du åker fram och tillbaka i en maskin som låter lite

LYCKA TILL Glad

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

Flamman1
2012-01-05 13:07
#8

Såg nu att du redan gjort den hoppas det gick bra ist Flört

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

[Lillfjanten]
2012-01-05 13:14
#9

jag gjorde misstaget en gång att blunda när jag åkte in, och sen tittade jag upp, och fick lite panik, så de fick rulla ut mig :) sen när jag åkte in igen så tittade jag hela tiden och då gick det kanonbra. det kan vara jobbigt att ligga still ibland, det beror på vad man ska röntga.

Maria
2012-01-05 13:37
#10

I vissa röntgenapparater har de en vinklad spegel "därinne" så att man kan se ut till kontrollrummet. Det kan nog kännas ganska tryggt om man är en aning klaustrofobisk.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Lillfjanten]
2012-01-05 13:46
#11

ja en sån hade inte jag iaf :) jag är inte klaustrofobisk, har aldrig haft den känlsan förut, så det var lite otäckt.

Zakira
2012-01-05 13:56
#12

Nu har jag varit inne, fällde en tår precis när jag lagt mig på britsen och fått visiret på mig (innan jag skulle rullas in i maskinen). Jag är lite lätt orolig som person så jag hade antagligen spänt mig innan pga nervositet. Min sambo fick vara i samma rum och jag hade en spegel i visiret så jag såg ut till kontrollrummet och rummet mittemot där en man röntgade sig. När jag rullade in hade jag hörlurar med radio på men ändå så spände jag mig, vilket gjorde att jag halvvägs in i röntgen inte riktigt vågade börja slappna av fast kroppen sa åt mig att jag ville det, så jag fick (hm.. hur ska jag förklara det här) som små miniryckningar i benmusklerna/fötterna för att jag aktivt spände dem för att ligga på samma sätt hela tiden.

Undersökningen tog ca en kvart och inte 30-45 min som stog på kallelsen. Skönt! Och det var inte så farligt som jag trott, absolut ingenting gjorde ont, precis som ni underbara här inne sagt.

Nu blir det upp till en veckas väntan, spännande!

Maria
2012-01-05 14:02
#13

#12 Vad skönt att det gick braGlad Håller tummarna för resultatet också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: