Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 8936 ggr
natha-mjau
2012-01-05 14:10

Får ingen hjälp

Jag har under flera år haft huvudvärk flera gånger i veckan och provat 3 olika vårdcentraler utan resultat.

Först när jag sökte hjälp var jag 15-16 år och berättade om min huvudvärk osv jag mådde även psykiskt dåligt då och doktorn skickade mig till en psykolog.
Där fick jag ingen hjälp och huvudvärken släppte inte.

Sedan när jag var 17 år flyttade jag och bytte vc och berättade om min huvudvärk och även att jag har ont i ryggen och knän.
blev skickad till sjukgymnast.

Bytte sjukgymnast 2 gånger.

Sedan 1 år senare bytte jag Vc och fick en doktor som skickade mig ännu till en sjukgymnast och sa att min huvudvärk lät som migrän, ingen undersökning eller så, hon gav mig naproxen, hjälper ett fåtal gånger.

Har provat panodil, ipren och alvedon mot huvudvärk. även panodil+ipren.

Har även varit hos kiropraktor under ca 6 månader, inte blivit bra i varken rygg eller knä.
(Har någon sjukdom i knäna som gör att det blir brosk under knäskålen och blir inflammation, inget som går att göra någonting åt. Ryggen är oklart varför det värker.)

Har även kollat ögonen, har fått läsglasögon.

Huvudvärken. Olika sorter jag har:

- Ibland värker det bakom ögonen och jag vill blunda och trycka på ögonen och burra ner mig i kudden.
- Det stramar från nacken till huvudet
- det pulserar, sticker i ena hjärnhalvan.
- värker i hela huvudet så jag inte kan stå.

Någon som har förslag på vad jag kan göra?
Ska prova byta vc ännu en gång och funderarpå att kräva hjärn röntgen…

Idag är jag 19 år och har huvudvärk ungefär varje eler varannan dag.
ont i ryggen flera gånger i veckan, jag försöker träna upp ryggmusklerna och ser om det blir bättre.
Är även lite spänd i nacken.

Jag är så trött på att aldrig någon tar mig seriöst eller vill hjälpa mig.
Känns som att det kommer sluta med att jag får en hjärnblödning eller nått…

Annons:
[Lillfjanten]
2012-01-05 14:22
#1

gå till en annan sjukgymnast. gav den förra dig naproxen? receptfritt då antagligen, då de inte kan skriva ut recept, och jag vet heller inte om de får säga vilket läkemedel man ska ha? är osäker, för ännu har ingen sg talat om för mig vilka läkemedel som passar mig :)

ta med dig någon annan vuxen, som en förälder eller någon som kan prata för dig om du upplever att de inte tar dig på allvar. sök hos en privat läkare, de kanske kostar mer, men det kan vara väl värt pengarna. jag har krånglat många ggr med olika sg och läkare och det kan tyvärr ta tid innan man hittar rätt, men ge inte upp, lycka till!

Flamman1
2012-01-05 14:28
#2

Jag hade samma problem fick vänta men så genom skolläkaren så hamnade jag till sjukhuset och till slut på hab så nu har jag fått den hjälp jag behöver jag behöver bara ringa dem om det är något. Ge inte upp!

Kram på dig hoppas du får hjälp!

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

natha-mjau
2012-01-05 15:04
#3

Har oxå varit i kontakt med skolläkare, glömde att skriva det.
Hon skickade en remiss till en doktor, men blev ju inte mycket klokare av de.

Har varit med om det att jag blir tagen mer på allvar när mamma är med.
Förra året låg jag sjuk i 2veckor och kunde inte äta eller dricka, kunde knappt stå. Läkaren sa åt mig att äta glass tills jag blev bättre, utan att ta prover eller nått.
Dagen efter blev mamma med mig och då blev det fart, jag kunde inte stå på benen och blev akut skickad till sjukhuset där jag svimmade och fick ligga i sängen hela dagen.

Flamman1
2012-01-05 15:09
#4

Ta med din mamma då till läkaren och få dom att fatta att du inte står ut med det här.

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

[Lillfjanten]
2012-01-05 15:13
#5

ja, ibland kan man behöva någon som kan tala för en, det är svårt att stå på sig om man märker att de inte lyssnar eller tar en på allvar. din mamma kanske kan ringa och beställa tid och samtidigt förklara?

natha-mjau
2012-01-05 18:51
#6

Ingen som har någon aning om vad det är för slags huvudvärker jag har?

Annons:
Flamman1
2012-01-05 18:57
#7

Det kan vara späningshuvudvärk med tanke på att du säger att du är spänd i nacken och ont i huvudet…

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

JohannaEkroth
2012-01-05 22:23
#8

Det kan vara någon blandning av både spänningshuvudvärk som sedan övergår till migrän, det är vanligt. Är du ljusskygg eller ljudskygg, blir det värre då? Blir det värre när du rör på dig?

Mår du illa/inget hungrig när du har huvudvärk?

Sitter huvudvärken oftast på ena halvan av huvudet men kan vandra runt?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

natha-mjau
2012-01-05 22:27
#9

ljus&ljudskygg kan jag inte påstå, det är oftast på vänster sida jag har ont.
men ibland spränger det i hela huvudet.

Jag mår inte illa, men när jag har huvudvärk så vill jag inte äta.

natha-mjau
2012-01-07 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

har ju även fått höra att jag är sne i ryggen och i axlarna, men ingenting jag märkt av.
Nu bad jag mamma ta kort på mitt hår för jag skulle sett om det växt av ricinolja..

snacka om att jag fick en chock, inte konstigt att jag har ont när jag är såhär sne!

UlrikaD
2012-01-08 00:57
#11

Vad lik du var mig på det kortet, jag ser också ut som om jag håller på att tippa över.

Jag tycker du ska kämpa som en idiot för att få hjälp.

Jag började söka när jag var 15 år, nu är jag 43 heltidssjukskriven, avskriven, ingen gör någonting mera, de bara ger mig mer tabletter. Och så här har jag haft det de senaste 10 åren.

Inget liv, taskig inkomst, konstant huvudvärk, livet är skit helt enkelt.

Kämpa nu, för sen kommer du inte att orka och då ger man upp.

Hoppas du får hjälp!

Upp till toppen
Annons: