Annons:
Etikettläkemedel
Läst 9301 ggr
[Lillfjanten]
1/6/12, 3:54 PM

Biverkningar av migränmedicin?

Får du eller har fått någea biverkningar av migränmedicin? Vilka isåfall? Jag vet att alla inte behöver få samma biverkningar, eller inte alls, men jag är ändå intresserad.

Annons:
JohannaEkroth
1/6/12, 5:34 PM
#1

Zomig Nasal

Vid höga doser på 10mg så kan jag bli beröringskänslig och få stickningar i fingrarna och få ont i hjärttrakten/hjärtklappning. Men eftersom att jag vet att det är medicinen så är det inget jag blir rädd över. Kan även få svårt att somna vid dessa doser.

Råkar jag svälja lite Zomig Nasal så kan jag få ont i magen, men det går över om jag äter och dricker, dessutom så har jag otroligt känslig mage för mediciner. Kan få viss tyngdkänsla i kroppen, men det är knappt någonting som berör mig.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Lillfjanten]
1/6/12, 5:40 PM
#2

ok, det är såna biverkningar jag sett att man kan få, och jag vill absolut inte råka ut för det! jo jag vet, det behöver inte vara så att jag gör det :) men att ta risken ens, jag måste säga att jag börjar tveka att använda mina piller.. OM jag nu gör det så tar jag en halv till att börja med. Jag vet ju hurjag mådde av diklofenak, och naproxen ex.vis och det var otrevligt.. har ju citodon nu till huvudvärken, som lindrar lite, men inte mer, men det få jag iaf inte biverkningar av.

tack för svar.

JohannaEkroth
1/6/12, 5:50 PM
#3

Jag kan säga att det låter värre än det är. Det onda i hjärttrakten sitter inte i så himla länge kan jag säga och att det känns lite mysko i fingertopparna kan jag leva med. När jag slipper migränen, för det är 7 resor värre än dessa biverkningar.

Sväljer jag ingen Zomig så får jag heller inte ont i magen… Så det är ju självförvållat.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Aniara4
1/7/12, 11:33 AM
#4

När jag tar Zomig nasal (5mg) kan jag bli lite darrig och få muskelvärk. Men det är ju inte i närheten av att vara lika obehagligt som migrän…

Sen smakar det fan när det rinner ner i svalget, men nu har jag lärt mig av BusHanna att sitta framåtlutat en stund (tänkte inte på det…) så jag ska testa det och se om jag slipper smaken nästa gång.

[Fröken P]
5/7/12, 11:54 AM
#5

jag använder sumatriptan vid behov och jag får svettningar av dem, det känns hemskt ofräscht. men jag slipper huvudvärken Cool

Maria
5/9/12, 10:28 AM
#6

Jag använder både Sumatriptan och Zomig nasal. Jag får inga direkta biverkningar längre mer än att jag blir väldigt kissnödig efter Sumatriptan. Irriterande om man tagit en tablett och lagt sig.

Förr när jag tog Imigraninjektioner så fick jag bröstkänningar och lite kramp i halsen en stund men det är ju kända biverkningar.

Jag var med när de tog fram och testade Imigran och jag tillbringade en hel dag med att få injektioner och sedan ta ultraljud på hjärtat för att se om det påverkades eftersom så många tyckte att de fick ont i bröstet.

Hjärtat fungerade bra och det enda var att blodtrycket steg en stund har jag för mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: