Läkemedel

Läkemedelsutlöst migrän

2012-01-11 18:50 #0 av: Senga

Nu behöver jag församlingens samlade erfarenhet och kunnande.

Jag misstänker att jag har hamnat i det som alla varnar för, och som jag har hållt mig utanför nogsamt. Men de sista månaderna har jag kapitalt misslyckats. Det har varit så mycket olika värkar i mig. I kroppen och knoppen. Så blev det Zomig och ipren mer eller mindre varje dag i 1-2 månader. Nu sitter jag i klistret. Tack och lov har det faktiskt fungerat att mota iväg ögonmigränen, de senaste 3 dagarna, med bara zomig. Jag försöker minska ner på ipren och citodon. (citodonet tar jag mer sällan, kanske max 1-2 ggr i veckan)

Nu funderar jag på om Zomigen kan ge läkemedelsutlöst migrän den med. Vad tror ni? Måste jag ta bort den med för att "rena" mig?

Anmäl
2012-01-11 22:41 #1 av: JohannaEkroth

Det står att man bara ska ta Zomig max 15 dagar i en månad annars finns risk för läkemedelsutlöst huvudvärk.

Jag vet faktiskt inte hur man blir av med denna hemskhet, men att byta mediciner vore nog en idé, var ärlig för lakaren och be om en annan triptan.

Jag har ingen aning om man måste sluta helt med alla mediciner, eller om det räcker att byta.

Kanske får bättre svar av andra...

Jobbar på Anhöriga, BokstavsfolkHuvudvärk och Mag- & Tarmsjukdomar iFokus. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else -

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.