Annons:
Etikettläkemedel
Läst 4833 ggr
Senga
2012-01-11 18:50

Läkemedelsutlöst migrän

Nu behöver jag församlingens samlade erfarenhet och kunnande.

Jag misstänker att jag har hamnat i det som alla varnar för, och som jag har hållt mig utanför nogsamt. Men de sista månaderna har jag kapitalt misslyckats. Det har varit så mycket olika värkar i mig. I kroppen och knoppen. Så blev det Zomig och ipren mer eller mindre varje dag i 1-2 månader. Nu sitter jag i klistret. Tack och lov har det faktiskt fungerat att mota iväg ögonmigränen, de senaste 3 dagarna, med bara zomig. Jag försöker minska ner på ipren och citodon. (citodonet tar jag mer sällan, kanske max 1-2 ggr i veckan)

Nu funderar jag på om Zomigen kan ge läkemedelsutlöst migrän den med. Vad tror ni? Måste jag ta bort den med för att "rena" mig?

Annons:
JohannaEkroth
2012-01-11 22:41
#1

Det står att man bara ska ta Zomig max 15 dagar i en månad annars finns risk för läkemedelsutlöst huvudvärk.

Jag vet faktiskt inte hur man blir av med denna hemskhet, men att byta mediciner vore nog en idé, var ärlig för lakaren och be om en annan triptan.

Jag har ingen aning om man måste sluta helt med alla mediciner, eller om det räcker att byta.

Kanske får bättre svar av andra…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Upp till toppen
Annons: