Annons:
Etiketthuvudvärk-vid-virussjukdomar
Läst 6353 ggr
nadilda
2/10/12, 4:50 PM

Krångliga bihåler

Jag har ofta ont i mina bihåler, alltid när jag är förkyld men även annars också. Men just nu har jag en ovanligt jobbig omgång, det är 4 dagen i sträck nu som jag har ont. Det bultar hela tiden inne i huvudet och skarpa ljud eller starkt ljus tål jag inte alls, jag får även extremt ont om jag går i trappor och om jag reser eller sätter mig. Jag har även ont i nacken och i käkarna.                                                                   Jag tar speciella näsdroppar och alvedon två gånger om dagen men det hjäper inte, jag har fortfarande lika ont.

Imorgon ska jag rida och det är något som jag verkligen gillar och jag vill inte missa det för att jag har för ont ihuvudet. Så om någon vet något sätt att lindra denna huvudvärken utan att jag måste äta en massa mediciner hade jag blivit superglad!     

Jag kanske ska nämna att jag troligen får ont i bihålerna så ofta  troligen beror på att dom är för trånga. ( Förövrigt så är jag 13 år)

Annons:
JohannaEkroth
2/11/12, 9:12 PM
#1

Kanske inandning av ånga.

Koka vatten och häll i en bytta etc, Ha i lite pepparmyntsolja eller menthol eller liknande och sätt dig med en lite större handduk över huvudet så att det blir som ett skynke över ditt huvud och varmvattenbyttan så ångorna stannar däri och dra i dig ångorna, försök andas genom näsan. Det brukar läta när man är täppt i näasan.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Lillfjanten]
2/11/12, 9:33 PM
#2

Ts, har du fått rinexin utskrivet någongång? Det tar bra på de ställen som näsdroppar inte kommer åt. Känner igen mig i dina beskrivningar, det är jobbigt o ingen förstår ju hur det känns.

yvonnel
2/12/12, 1:23 AM
#3

#2

Jag instämmer med ovanstående, Rinexin har hjälpt mig väldigt mycket under flera år, men det är ju en medicin som är receptbelagd, även om man får betala den själv. Det är säkert så att man får tänka sig för och inte använda den för ofta för då kanske den inte hjälper alls till slut.

#0

Har du fått undersökt dina bihålor, det kan mycket väl vara där problemet sitter, jag har haft sådant besvär i många år tills man kom på att några tandanlag växte åt fel håll och bildade bihålor som stängde in infektioner som blossade upp väldigt ofta. Jag fick operera ut 2 tänder längst bak i överkäken.

[Lillfjanten]
2/12/12, 5:14 AM
#4

#3 om man får den i burk om 100 st så går den under förmån, 30-p får man betala själv.

[Lillfjanten]
2/12/12, 8:48 AM
#5

har du ts några allergier eller doftöverkänsligheter? jag använder rhinocort pulver också för att slippa dessa slemmigheter i bihålorna, och det funkar bra. har du baksnuva också? själv har jag magnetröntgat mina bihålor för en åtta år sen, och jag har en sned näsvägg, det var det ena de hittade. själv märker jag skillnad på när jag vistas i lokaler med dålig ventilation, när jag har för mycket flås på i bilen, rökigt, mycket parfymer, torr luft mm.

Rättelse till #3 Rinexin i 25 mg finns i 30-förp och går under förmån, det är 50 mg som går under förmån i de stora förp.

nadilda
2/12/12, 1:07 PM
#6

Tack för alla svar och tips! :) #5 jag har tack och lov inga allergier

Annons:
MariaTherese
3/3/12, 7:33 PM
#7

Har nästan jämt haft problem med nästäppa och bihålorna vid förkylningar, är till och från beroende av nässpray…. Har nu legat i Influensa och haft stora problem med bihålorna och öronen… Fick tipset om: Sinova….provade mycket skeptiskt dessa, och döm om min förvåning så lättade det ganska omgående :-) Kanske en tillfällighet, men ville bara tipsa;-)

Upp till toppen
Annons: