Annons:
Etikettspänningshuvudvärk
Läst 8001 ggr
[Mairah]
2012-03-04 20:45

Huvudvärk vid ilskna känslor

Tänkte höra med er om det är någon mer som har det såhär.

En god vän till mig får ofta en enorm stark huvudvärk så fort han blir arg och känner sig ilsken. Det är en blixtrande huvudvärk som skär som knivar i huvudet och oftast går det över efter att känslostormen har lagt sig.

Personen ifråga är alls inte aggresiv på något vis, utan denna vidriga huvudvärk dyker upp som blixtar i huvudet, så fort känslorna blir för mycket upprörda. Helst arga känslor.

Är det någon som känner igen sig?

Annons:
Senga
2012-03-05 09:19
#1

Nej inte direkt. Visst händer det ofta att jag sätter igång migrän om jag blir upprörd. Men den försvinner tyvärr inte direkt när känslorna lugnat sig. Skulle vara glad om det var så. Obestämd

Geru
2012-03-05 12:17
#2

Jo, jag känner igen mig lite. Det kan vara stressen av att vara arg som utlöser en huvudvärk.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Mairah]
2012-03-05 12:47
#3

Javisst. Och precis som att vissa får ont åt hjärtat när de blir upprörda, så kanske man likväl kan få känning av huvudvärk också.

walkinbeauti
2012-03-05 13:26
#4

Helt klart kan stressen orsaka men jag tänker så här också att i ren ilska stiger blodtrycket och blodet går upp till hjärnan så inte alls konstigt att vissa reagerar med huvudvärk.En del reagerar med dunkande huvud vid ilska typiskt ett blodtryck som stiger i stridens hetta.

Geru
2012-03-05 13:27
#5

#4 Det släpps ut stress hormoner med som får kroppen att spänna sig, för att inte tala om adrenalin…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

walkinbeauti
2012-03-05 13:32
#6

# 5 Sant och allt det där hör ihop och så finns plötsligt värken där till vår förtret .

Annons:
[Lillfjanten]
2012-03-05 14:56
#7

jag blir sällan arg, men när jag väl blir det, då får jag ont i huvudet, likaså om jag gråtit, typ till något sorgligt på tv:n, pms eller annat. det är nog vanligt med huvudvärk och känslor.

Upp till toppen
Annons: