Annons:
Etikettallmänt-ont-i-huvudet
Läst 17364 ggr
Moalinn
3/10/12, 12:21 AM

Huvudvärk varje dag

Hej!

Jag hade huvudvärk från augusti till december förra året, varje dag stod jag ut med smärtan och den gick inte över mer än blev "svagare" mitt på dagen. Den var helt borta från december till februari men nu har den kommit tillbaka igen. Detta påverkar såklart mitt skolarbete, speciellt idrotten då vi har sovmorgon just den dagen och då hinner inte huvudvärken gå över innan den lektionen. Ökar jag min puls är det som om att huvudet är påväg att sprängas och jag blir yr och vet inte var jag ska göra av mig själv.

När jag var hos läkaren i november sa de att det var spänningshuvudvärk och skulle gå över, fick starkare alvedon men de hjälpte inte ett skit men vad skulle jag göra liksom.

Frågan är då, jag tänker otroligt mycket. Då menar jag varje sekund, hela tiden. Jag skriver noveller från mina tankar, jag kan drömma på natten och drömma samma sak flera dagar som sedan blir en hel novell. Jag får lätt ångest och panik, som i klassen jag går i nu. Den är otroligt tyst, för tyst. Det är så tyst att man hör klockan ticka och hör sina egna andetag, och självklart får ju detta mig att få panik och ångest. Funderar på om det kanske kan ge med sig huvudvärk?

Jag har alltså huvudvärk hela tiden, på morgonen, mitt på dagen och på kvällen. När jag vaknar på morgonen är det som att jag har slått huvudet i väggen eller något. Den är så jobbig att det känns som att hjärnan är lös och slår mot skallen när jag rör mig.

Det jag undrar är det som är fetmarkerat :)

(visste inte vilken grupp jag skulle lägga det i)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Björnidet
3/11/12, 12:08 AM
#1

Tänker mycket det gör ju varje människa, så det är nog inte det. Hur har du det med den kudde du ligger på nattetid, ligger du bra eller spänner det när du har huvudet på kudden. Att det är spänningshuvudvärk är väl inte omöjligt och då behöver du sjukgympa med massage på axlarnas muskler. Du kan känna om de är spända och om du ber någon krama på dem och du känner smärta då är felet där.

[Lillfjanten]
3/11/12, 6:54 AM
#2

Om du går i skolan så tror jag på spänningshuvudvärk, det är ju mycket skolarbete och om du funderar på hur uppgifter ska lösas, läser mycket mm, så tippar jag på att det är det iaf. Min unge hade detsamma på gymnasiet, så vi började med optikern, där fick hon både dator(terminal)!glasögon och ett par för både tv och bilkörning. Huvudvärken blev bättre och när hon hoppade av skolan så försvann det helt. Troligen var det stress och prestationsångest eller vad hag ska kalla det för ;) jag tror att många ungdomar fpr huvudvärk av skolarbetet, och idag jobbar man ju mycket med datorer i skolan.

[Lillfjanten]
3/11/12, 8:59 AM
#3

när jag läser ditt första inlägg igen, ts, så är det ju som att du har huvudvärk just när du har skola, aug-dec och sen börjar det i februari igen, och då har du gått i skolan några veckor efter jullovet.. men det är bara vad jag tror :)

[Mairah]
3/11/12, 3:19 PM
#4

Visst förvärras värken av att man spänner sig och blir orolig, samt funderar på det och känner efter hela tiden.

Instämmer med # 1 om du ligger bra på natten med huvudet och nacken så du inte blir spänd?

Hoppas du finner råd för det här, för det låter inte trevligt att ha det så där hela tiden.

Moalinn
3/11/12, 7:36 PM
#5

Jag ligger som jag gjort i hela mitt liv (eller ja, iallafall tills jag började bestämma själv hur jag ville ha kudden). En mjuk kudde där mitt huvud ligger fint, har aldrig haft problem innan så varför nu.

När jag var hos läkaren kände han vid axlarna och så och det gjorde inte ont :p

Jo, jag går i skolan. Visst kan det vara den som ställer till det, men vet inte varför isåfall. Vi har verkligen inte mycket att göra mer än det vi gör på lektionerna. Kan ju i och för sig vara datorn som är "problemet", använder datorn till allting. Går medieprogrammet vilket gör att det blir ännu mer dator.

Glasögon bör jag använda då jag ser dåligt, men vill inte använda dom då jag verkligen inte passar i dom. Fast tycker inte det borde vara dom som är problemen heller eftersom att huvudvärken försvann december-februari, och det har inte med att jag anstränger ögonen i skolan för att se tavla osv. för det gör jag.. utan problem :)

får se hur lång tid det tar innan den försvinner igen, och då kanske man kan svara på varför den kommer och går som den gör.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Lillfjanten]
3/11/12, 8:19 PM
#6

jag tror faktiskt att det är ögonen, du säger själv att du behöver glasögon men inte vill använda dem.. man kan se jättebra utan, men man anstränger ögonen mer än man tror även om man bara har ett yttepytte litet synfel. jag tycker att du ska strunta i hur du upplever ditt utseende då du har dem på dig, att må bra borde vara viktigare.

lycka till och hoppas att du slipper huvudvärken så småningom!

Annons:
[Mairah]
3/12/12, 11:44 AM
#7

Datorn kan också vara en bov i dramat att du blir spänd, om du sitter fel s a s. Sedan om ögonen inte är i skick så förvärrar det också allt.

Bra att du ligger skönt med huvudet när du sover i a f Glad Hoppas att du får hjälp hur som helst.

Upp till toppen
Annons: