Annons:
Etiketttips-och-ideer
Läst 4666 ggr
[Lillfjanten]
3/17/12, 1:36 PM

ett litet tips..

.. för att förebygga huvudvärk: jag har alltid en flaska vatten med mig, det är lätt att få huvudvärk av att man dricker för lite. på jobbet, i bilen, ja vart jag än åker så har jag vatten med mig. ska jag på möten så har jag också flaskan med mig, det är inte alltid man får ett glas vatten, utan måste fråga och har t.o.m. blivit bemött med en blick som tycker att man är lite jobbig :)

Annons:
[Mairah]
3/17/12, 3:02 PM
#1

Mycket bra tips Lillfjanten! Glad jag är också sån som anses "jobbig" eftersom jag alltid har/ska ha en vattenflaska med mig Flört

[Lillfjanten]
3/17/12, 3:18 PM
#2

folk tittar lite konstigt ibland, men det struntar jag i. sen blir jag även ganska muntorr av mediciner, och dricker vatten för den skull med. folk kanske tror att man är bakis bara för att man har flaskan med sig? :)

[Mairah]
3/17/12, 5:01 PM
#3

Ja, det är inget att bry sig om. Det får man bjuda på = )

Var och en lär få göra som man mår bäst av. Självklart har vi våra anledningar varför vi måste dricka vatten. Jag dricker i a f inte mycket vatten för att det har sagts i någon tidning eller så. Utan det är helt enkelt vad min kropp kräver för att jag ska må hyfsat bra. Glad

[Lillfjanten]
3/17/12, 5:44 PM
#4

#3  samma här. jag går efter mitt eget behov, och springer jag runt i affärer, då måste jag ha något att dricka, sitter jag i möte i ett litet rum, då måste jag ha vatten för att det blir torr, varm luft och har jag otur så är det någon som har nån doft på sig av något slag, och då blir jag hes och måste fukta strupen. så en halvliters petflaska är min bästa vän! ja, nästan iaf :) sen så är det så bra att ha vatten tillhands om jag måste medicinera.

[Mairah]
3/18/12, 10:35 AM
#5

# 4 Låter som mig det där Flört

[Lillfjanten]
3/18/12, 10:40 AM
#6

Glad

Annons:
[Mairah]
3/18/12, 7:29 PM
#7

Skönt att höra att man inte är ensam.

[Lillfjanten]
3/18/12, 8:22 PM
#8

enda nackdelen är väl att jag har en massa små pet-flaskor i bilen och i skåpet på jobbet.. Flört

[Lillfjanten]
3/19/12, 5:22 PM
#9

idag var jag extraglad över min lilla plunta, då jag gick omkring i ett köpcentrum och det osade parfym överallt.. känner inte folk hur mycket de har på sig, eller är det meningen att de ska stinka så där? stod i ett omklädningsrum, och sen var det någon som ställde sig i båset bredvid, och jädrar vad det luktade starkt.. det var bara att byta om snabbt och ge sig därifrån. jag får bara en "billig" känsla när folk överdriver med doftandet.

[Mairah]
3/21/12, 3:32 PM
#10

# 9 Precis, håller med dig.  Jag får extremt svårt att andas när folk parfyrmerar sig för mycket. Obestämd Blir snudd på sjuk och spyr, blir illamående. Inget fel i att folk vill lukta gott så klart, men någon måtta får det ändå vara väl… Oskyldig

Ibland har jag blivit full i skratt då man fått kallelse till sjukvården på ett lassarett eller så, så står det på lappen man fått, att man ska tänka på allergiker och astmatiker och undvika parfym och starka dofter. Javvisst, sånt är en självklar del i mitt liv att undvika starka dofter eftersom jag inte tål det såklart. Men sedan har det hänt att när man kommit till lassarettet och sin "avdelning" så stinker vissa av sköterskorna parfym!! Helt otroligt!!

Blir man trött då eller.. Tungan ute Detta har faktiskt hänt mig, men för det så är de flesta duktiga på att inte parfyrmera sig på sjukhus. Fast såklart finns det undantag

[Lillfjanten]
3/21/12, 4:02 PM
#11

#9  det är otäckt nästan, och ju äldre folk blir, desto mer och dyrare (luktar mest illa tycker jag Flört) parfymer har de på sig. jag blir hes och täppt i näsan med huvudvärk. har också varit med om att vårdpersonal har doftat, speciellt då tvätt/sköljmedel och det är hemskt!

nadilda
4/24/12, 10:27 AM
#12

Och ännu värre är det med folk som stinker svett och försöker men misslyckas med att täcka doften med en massa parfyym!

[Fröken P]
4/24/12, 2:08 PM
#13

#12  lika illa skulle jag vilja påstå Glad det är konstigt att folk inte förstår hur de luktar. på min arbetsplats tillåts inte starka dofter, och det är toppen faktiskt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: