Annons:
Etiketttips-och-ideer
Läst 4751 ggr
[Mairah]
3/28/12, 12:55 PM

Ta huvudvärkstablett eller inte?

Brukar du vara snabb att ta huvudvärkstabletter så fort skallen värker, eller brukar du försöka stå ut ändå, kanske gå och lägga dig en stund om du har möjlighet. Eller kanske köra med lite avslappning istället.

Hur brukar du göra?

Annons:
[Lillfjanten]
3/28/12, 1:02 PM
#1

det beror helt på vilken typ av värk det är. oftast så blir det piller direkt.

[Mairah]
3/28/12, 1:05 PM
#2

Ja, det beror helt på vilken sorts värk det är och vilken situation man befinner sig i som sagt. Ibland så masserar jag bort värken och kör avslappning. Fast ibland kan situationen behöva ett piller.

[Lillfjanten]
3/28/12, 1:06 PM
#3

precis, det beror också på vilken situation jag befinner mig i. oftast så hjälper bara citodon och det kan jag inte ta i alla lägen, då får jag vänta lite. gör det för ont, ja, då blir det två stycken och sen får man försöka skärpa sig lite ang jobb och bilkörning :)

[CajsaBajsa]
3/28/12, 7:19 PM
#4

Jag försöker att bara ta det i "nödfall".

Jag har väldigt ofta huvudvärk men några gånger i månaden får jag riktigt rejäl smärta som känns på ett speciellt sätt, om jag då tar en treo innan det blivit så jobbigt så kan jag må hyffsat, liksom fungera resten av dagen. Men om jag väntar tills det blivit riktigt illa hjälper tabletten knappt och det går inte över på hela (ganska sömnlösa) natten, utan fortsätter nästa dag också och kan hålla på i flera dygn.

Jag kan ta annars också ibland om jag ska på något där det är viktigt att jag mår bra och kan vara med ordentligt.

Björnidet
3/29/12, 12:22 AM
#5

Eftersom jag visste vad jag skulle få för anfall med min hortons då blev det piller på en gång, bättre att förebygga än att komma för sent med insatsen.Huvudvärk är bland det värsta man kan ha just därför har ju människan kontoret och där funkar inget värst bra med huvudvärk.

dermot
4/3/12, 1:09 AM
#6

Jag tar inte tabletter alls ofta, även om jag har huvudvärk ca 5-6gånger veckan.

Dels för att jag inte alls är så glad för dessa djurtester - antar att inte alla sorters testas på djur, men avstår hellre. Och dels för att jag lätt kan få biverkningar.

Men någon gång ibland tar jag en tablett eller två.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
[Thiah]
4/7/12, 6:01 PM
#7

Försöker så långt det bara går att inte ta tablett. Att sova brukar fungera för mig.

Upp till toppen
Annons: