Annons:
Etiketttips-och-ideer
Läst 4173 ggr
[Kathja]1
2012-05-16 23:12

Tips på läkare i halland?

Hej hoppas att det är okej att jag frågar…

Trillade in här eftersom jag har en man som har haft värk i 40 år, började med migrän vid 5 års ålder och runt 35-års åldern även nacksmärtor pga förslitning och trauma.

Till saken hör att han har sedan vi flyttade ut på landet (bodde i Göteborg innan) så har han haft så sjukt svårt att få gehör hos sin läkare (en allmänpraktiserande på v.c) vad det gäller sina tabletter. Han får efter mycket tjat nu Panocod 1x3 samt Tiparol 1x3 och det hjälper sådär bra.

Börjar tröttna på att alltid behöva böna och be och börjar tröttna på att ha honom indisponibel flera dagar var månad pga smärta när det inte skulle behövas bara läkaren fattade att 1 tablett x 3 är i snålaste laget för en man som har levt med smärta i nästan hela sitt liv. Och som alltid har behövt högre dos än de flesta andra. Han får tex ta trippel dos bedövning hos tandläkaren!

Nu till min fråga - vi bor granne med Ullared (GeKås kanske ni känner till) - är det någon som känner till en vettig läkare i Halland, eller runt omkring? Kan gärna åka en liten bit bara vi vet att han kommer att bli lyssnad på!

Tack för att du tog dig tid att läsa igenom detta.Skrattande

Annons:
Chestnut
2012-05-18 14:40
#1

Jag hoppas verkligen inte att han tar panocod = paracetamol + kodein samtidigt som tiparol = tramadol. De motverkar nämligen varandra då… 10 % av befolkningen saknar dessutom förmågan att få effekt av kodein, det omvandlas inte till morfin på rätt sätt.

Mot migrän är väl dessutom triptaner bättre?

Med vänliga hälsningar
Chess

[Kathja]1
2012-05-18 20:18
#2

Tack för din omtanke men just det där tar han för sina nacksmärtor.

Upp till toppen
Annons: