Annons:
Etikettalternativa-behandlingsformer
Läst 11712 ggr
ChallisQ
6/5/12, 12:49 AM

Atlasbalans

Hej!

Har frågat inne på Hälsa också men tänkte att det kanske är någon här inne som provat denna metod då den sägs hjälpa vid bland annat migrän och annan huvudvärk.

Jag har läst en del om den och det låter ju bra, men det kostar rätt mycket så det skulle vara intressant att höra med någon annan som läst om den eller kanske till och med varit där och fått en behandling.

http://atlasbalans.se/

Annons:
[CajsaBajsa]
6/11/12, 2:25 PM
#1

Jag skulle tro att det bara är påhitt, lurendrejeri för att komma åt folks pengar. Men jag har inga konkreta belägg så du får ta detta som en personlig åsikt. Jag har i alla fall läst att atlaskotan är och ska vara rörlig och att den inte kan hamna fel. Men jag har läst både bu och bä om atlaskorrigering och vet själv inte vilket som verkar mest sant, men min erfarenhet säger mig att det då brukar vara lurendrejeri. Men vem vet?

[Mairah]
6/11/12, 10:34 PM
#2

Synd att det ska kosta så mycket bara, men bra om man blir hjälpt av det.

Annars så påminner detta inslag lite om detta reprotage som jag satte in tidigare.

http://huvudvark.ifokus.se/discussions/4f5f2f42d4ebea692c0033fd-akta-dig-for-gamnacken?discussions-3

[Fröken P]
6/12/12, 6:01 PM
#3

#2  och jag har läst att man kan justera atlaskotan om den är sned Flört det finns nog uppgifter åt båda håll. jag har ingen åsikt alls om detta men det låter intressant. själv har jag en förslitning i atlaskotan, inte snedställd.

synd att det inte är någon som testat denna behandling eller har annan erfarenhet, positiv som negativ att dela med sig Cool

[CajsaBajsa]
6/13/12, 12:31 AM
#4

Det var en inne på skolios i fokus som testade, just mot skoliosen. Hon fick ingen skillnad men tyckte att det kändes lite bättre. Det är ytterst svårt att säga om den känslan är placeboeffekt eller inte.

ChallisQ
6/13/12, 12:46 PM
#5

Ja, det är ju svårt att veta innan man provar. Jag ska läsa lite mer och se om jag kan få råd att prova. Sen kan jag berätta om det funkade för mig Glad

Axel B
6/19/12, 11:48 AM
#6

Hej Challis,

Som jag förstår det finns det ju gratis undersökningar. Kan ju vara värt att testa. Gjorde själv behandling för 2,5 år sedan och mår allmänt mycket bättre.

Annons:
vovi
10/12/12, 12:01 PM
#7

Jag var där, på Sveavägen i Stockholm, nyligen och det var ytterligt tydligt att det framför allt var pengarna som var intressanta. Jag är inte ens säker om han som gjorde behandlingen var terapeut, det kändes i alla fall inte så. Anmärkningsvärt om det är en outbildad person som ger en sån behandling, som går direkt på nacken. Det var rätt obehagligt, faktiskt :(

[Torahzen]
10/13/12, 9:23 AM
#8

Usch! Det låter som att du inte ska gå dit igen.

Innan man bokar tid bör man få se diplom och vilka kurser som personen gått. Klart går det ju att förfalska diplom men då är det allvarliga bedrägerier.

vovi
10/14/12, 3:11 PM
#9

#8 Nej, dit går jag inte igen Rynkar på näsan

Synd bara att det kostade så mycket, för dom pengarna ser jag ju aldrig igen. Nån annan som har någon erfarenhet av denna behandling?

yvonnel
10/15/12, 3:19 PM
#10

Hej, ni som håller på att reda ut begreppen!

Jag såg ett Doctor´s program på TV 4 för kamske 2-3 år sedan om detta med atlaskotan, om hur den skulle kunna fixeras för att man därmed skulle slippa migrän.

Patienten fick ligga ner med ett speciellt nackstöd och "terapeuten" hade ett instrument liknande en stav med glidande tyngd som han höll emot nackkotan och liksom smällde till med den här tyngden i syfte att "flytta" atlaskotan till ett bättre läge.

Samtidigt såg det ut som om man hade en ultraljud - visning av vad som hände.

Det såg ju onekligen ganska imponerande ut, efteråt sökte jag på tvdoctors hemsida för att få fram detaljer, jag ville ju gärna ha en sådan behandling, har råkat ut för whiplasch X 2 och har lidit av migrän i fler år än jag orkar komma ihåg. Men det fanns inte ett ord om detta, inga sökord heller lyckades jag komma på.

Men när jag gick på akupuntur hos sjukgymast, passade jag på att fråga, fick veta att atlaskotan inte alls har den sortens rörlighet, att det helt enkelt är en omöjlighet att få hjälp av en sådan behandling.

Senare frågade jag en annan sjukgymnast om samma sak, hon sade i princip samma sak.

När jag återkallar i minnet om TV-programmet, kan jag nog tänka mig att intrycket jag fick av programledare - läkaren, att han kände sig lite besvärad, kan det ha varit så att hela grejen var en fejkad rikligt förbetald annonsering?

Aniara4
10/15/12, 8:00 PM
#11

Jag har också hört talas om det där, och hur frestande det än låter (en kiropraktor som röntgade min nacke sa en gång att översta kotan satt snett, kanske ända sen jag cyklade omkull och fick hjärnskakning som 8-åring) så låter det samtidigt rätt skumt och framför allt galet läskigt att låta någon med oklar utbildningsbakgrund joxa runt med ens nacke!

Labolina_73
10/25/12, 3:27 PM
#12

http://www.atlaskotan.net/

http://atlasbalans.se/

frågan är ju vilken som funkar bäst,, om någon gör det,,

men dry kan iaf inte bli värre så jag ska faktiskt testa inom kort..

//Linda

vovi
10/25/12, 3:37 PM
#13

Jag kan meddela att jag verkligen INTE mår bättre efter behandloingen! Klart värre migrän nu! Jag förstår att det kan bli sämre en kort tid efter en behandling, men jag fick ondare redan under behandlingen, och nu snart 1,5 månader senare är värken både värre och migränen kommer oftare! Jag kan INTE rekommendera behandlingen!

Annons:
yvonnel
10/26/12, 5:31 AM
#14

#13

Förstår om du tycker det är jobbigt, jag känner med dig, för jag vet verkligen vad migrän är efter alla dessa plågsamma år. Jag tycker att du ska kräva pengarna tillbaka från behandlaren.

På senare tid har jag regelbundet intagit kalcium och magnesium och lite mer D-vit samt uteslutit 2 olika mediciner som jag fått för några månader sedan, fick en massa konstigt flipper i ögonenn, och en nyare sorts migrän, så jag frågade inte docktorn innan jag slutade, tycker att det är dom som ska göra kontroll över vad som händer.

anneli@levaloppan.se
11/12/12, 12:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hej alla som funderar över Atlaskorrigeringar! Glad

Jag utför sådana! En atlaskorrigering hos mig, som tar upp till 120 min, kostar i dagsläget endast 995 kr.

Atlaskotan är en rörlig och stresskänslig kota och den är tyvärr vriden på de flesta människor. En atlaskota på plats ger kroppen bättre förutsättningar.

Läs gärna mer på min webbsida: www.levaloppan.se/atlaskorrigering

Varma hälsningar

Anneli Nilsson

Leva Loppan

anneli@levaloppan.se
11/12/12, 12:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Hej igen!

Före fotot hängde inte med i förra inlägget så här kommer det! Glad

Upp till toppen
Annons: