Annons:
Etiketttips-och-ideer
Läst 6748 ggr
tin-tin68
2012-10-17 14:48

Huvudvärk vid magnesiumbrist

Hur är det för er som har mycket huvudvärk relaterat till kosten? Äter ni mycket mat som innehåller magnesium tex baljväxter nötter fröer torkad frukt och frukt. Idag har man kommit på via forskning att ca 80% av befolkningen lider av magnesiumbrist.Migrän och huvudvärk kan botas med en bra kost och extra magnesium.sök på magnesiumbrist och kolla vad det kan ställa till det för kroppen! Man tappar lätt magnesium i varmt väder då man lätt svettas ut det och vid stress tappar man också samt då man tränar.Man har gett magnesium intravinöst vid migränattacker med bra resultat.All huvudvärk och migrän beror inte på enbart denna brist men ett litet tips bara för den som är intresserad!

Jag lider av mycket huvudvärk+migrän+utbrändhet och har börjat ta extra magnesium och bara på några få dagar så är min värk helt annorlunda.

Annons:
JohannaEkroth
2012-10-17 16:52
#1

Jag brukar prata om magnesium. Finns faktiskt en artikel om Magnesium mot migrän:

http://huvudvark.ifokus.se/articles/4ef24d1d88f4726f460000a0-magnesium-mot-migran?articles-1

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

tin-tin68
2012-10-17 17:45
#2

#1 Den har jag missat då jag inte är inne så ofta.Glad

Jag skummade lite av vad som skrivits och kan tilllägga att våran kost idag jämfört med i början på 1900talen så är våran mat så mycket mer näringsfattig i dag mot då pga av att vi odlar annorlunda våra grödor besprutas och vi äter mer snabbmat och mjölmat. på den tiden fick man i sig ca 1000mg magnesium jämfört med i dag ca200-350mg.Dricker man ett glas cocacola så förlorarman ca 150mg/glas och sen lite träning+ stress så har man - på kontot. Sen så gör bristen på magnesium så att vi får svårt att ta upp annan näring i kosten så till slut kan detta leda till utbrändhet och kronisk huvudvärk.

Upp till toppen
Annons: