Annons:
Etikettläkemedel
Läst 4546 ggr
Flamman1
2012-10-25 17:07

Allt har blivit värre

Hej!

För över tre år sen var jag med om en ridolycka som gav reusltaatet en förvärvad hjärnskada som jag idag måste leva med… Den har gjort så jag har kronisk huvudvärk och alla besvär som man får utav huvudvärk.

Nu är det så att min trötthet har blivit värre än vad den var innan… Det är så pass så jag kan somna under lektioner. Enda sen skadan så har jag alltid varit trött och behövt sova 10 timmar dygnet för att överhuvudtaget orka med att leva med det.

I måndags så var jag till min läkare och väntar idag på att han ska ringa mig. Han har nämligen föreslagit att jag ska börja med medicin för min trötthet. Jag ska börja ta ADHD liknande medicin för att det ska pigga upp.

Min fråga är om nån av er använder det? eller känner igen sig?

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

Annons:
JohannaEkroth
2012-10-25 17:39
#1

Flamman, du kan också skriva samma fråga inne på Trötthet iFokus och Bokstavsfolk iFokus. Flört

Hoppas du får hjälp med din fråga snart! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

IaMiaMaria
2012-10-27 09:48
#2

Vad gällande din trötthet känner jag väl igen mig. Jag har mer eller mindre alltid huvudvärk då jag har för högt tryck på ryggmärgsvätskan. Det gör mig också otroligt trött. Jag sover jätte mycket (då jag inte har för ont då kan jag inte sova). Både på natten och gärna ett par timmar på dagen. Har jag jobbat så är det första jag gör när jag kommer hem är att lägga mig i soffan och sover ett tag för då är jag slut då det kräver extra koncentration att göra saker med en värk som också kräver sitt.

Någon medicin som piggar upp har jag inte. Åt kortison ett tag som gjorde mig piggare, men då sov jag inte alls vilket tog väldigt hårt efter ett tag. därimot så tar jag tabletter på kvällen för att få sova ordentligt på natten och det tycker jag hjälper lite iaf.

Hoppas att denna medicin kan hjälpa dig, annars den enda tipps jag har är att vila då du kan, återhämtningen är viktig för att du ska orka med det du ska.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Flamman1
2013-01-18 22:50
#3

Jag har nu tagit medicin för min trötthet i två veckor och jag har inte mått så här bra på flera år! :D

Känns jätte skönt att inte behöva oroa mig för att jag ska vara så pass trött så jag inte orkar göra saker jag har planerat.

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

JohannaEkroth
2013-01-18 22:54
#4

Åh vad glad jag blir för din skull! Kyss

Vad heter medicinen?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Flamman1
2013-01-18 23:14
#5

Jag tar concerta, så det är en del kontroller nu för min del som väntar men det är de värt :)

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

JohannaEkroth
2013-01-19 00:26
#6

Jag gissade att det kunde vara den! Skönt att du blir hjälpt av den! Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Flamman1
2013-01-19 11:24
#7

Ja den är är väldigt vanlig som första test medcin mot de problem jag har så det är ju inte så konstigt att du kunde gissa på den ;)

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

Upp till toppen
Annons: