Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen Presentationer Hälsningar Allmänt Ont i huvudet Huvudvärksdagbok Spännings-huvudvärk

Migrän Huvudvärk vid hormonförändringar Huvudvärk vid lågtryck och oväder Huvudvärk vid virussjukdomar Skallskador & Hjärnskakning Huvudvärk vid synfel Huvudvärk vid baksmälla Hortons huvudvärk Övrigt Huvudvärk Läkemedel Naturpreparat Alternativa behandlingsformer Egenvård Tips & Idéer Positivt & Glädjande Negativt & Jobbigt Min egna berättelse Boktips Internet / TV / Film / Radio Undersökningar Kluringar Lekar och tävlingar [OT - ] Utanför ämnet Om sajten Om iFokus
Spännings-huvudvärk

Spänningshuvudvärk/Migrän

2012-11-03 07:58 #0 av: Snurpan83

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att ha fått BRA hjälp med sin spänningshuvudvärk/migrän?

Och i så fall, vart/hos vilka? Om ni kan ge tips eller rekommendera nåt/någon.

I stort behov av hjälp, tips, råd.

/Lina

Anmäl
2012-11-03 08:01 #1 av: JohannaEkroth

Har du testat akupunktur? Hör med din vårdcentral om de har det. jga behandlades på min vårdcentral med akupunktur, det hjälpte mig till viss del.

Jobbar på Anhöriga, BokstavsfolkHuvudvärk och Mag- & Tarmsjukdomar iFokus. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else -

Anmäl
2012-11-03 08:05 #2 av: Snurpan83

Tack för ditt svar!

Japp, jag har testat akupunktur vid ett flertal tillfällen men det hjälpte tyvärr inte.

Anmäl
2012-11-03 08:47 #3 av: JohannaEkroth

Vart sitter huvudvärken, börjar den i nacken eller pannan eller någon annanstans?

När börjar huvudvärken? Vaknar med den, på eftermiddagen, lunchtid, olika eller annat?

Anmäl
2012-11-03 09:25 #4 av: Snurpan83

Den kommer från rygg, nacke, svank.

Börjar oftast bak i nacken och sen drar den över hela huvudet.

Den kan komma precis när som helst, hur som helst. Jag kan vakna med den eller så kan den komma när som helst på dygnet

Anmäl
2012-11-12 22:28 #5 av: IaMiaMaria

Har inte spänningshuvudvärk, men har lite tips som du kanske kan prova, om du inte redan gjort det.

Men:

Spikmatta

Motion sägs ska lindra iaf på sikt.

Avslappningsövningar

Yoga

Sov en stund

Nu vet jag att du ville ha tips från en som hade erfarenhet, men kanske nåt som du inte testat. Hoppas din huvudvärk blir bättre Glad

Anmäl
2012-11-13 18:11 #6 av: Snurpan83

Tack för ditt svar!

Jag testat det du skrivit och det har tyvärr inte blivit bättre.

Var mer ute efter något specifikt ställe eller läkare som är bra, men tack för dina råd!

Anmäl
2012-11-13 19:39 #7 av: JohannaEkroth

Nu vet jag inte i vilket län du bor, men har du provat att gå till naprapat/kiropraktor?

Det finns naprapater som har avtal med sjukvården så man får stämpla in i högkostnadskortet.

Här finns det en lista, ett Excel-dokument:

http://www.naprapater.se/lib/files/Vårdavtal/v_rdavtal_naprapater_2012.xlsx

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.