Annons:
Etikettspänningshuvudvärk
Läst 4641 ggr
Snurpan83
2012-11-03 07:58

Spänningshuvudvärk/Migrän

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att ha fått BRA hjälp med sin spänningshuvudvärk/migrän?

Och i så fall, vart/hos vilka? Om ni kan ge tips eller rekommendera nåt/någon.

I stort behov av hjälp, tips, råd.

/Lina

 

Annons:
JohannaEkroth
2012-11-03 08:01
#1

Har du testat akupunktur? Hör med din vårdcentral om de har det. jga behandlades på min vårdcentral med akupunktur, det hjälpte mig till viss del.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Snurpan83
2012-11-03 08:05
#2

Tack för ditt svar!

Japp, jag har testat akupunktur vid ett flertal tillfällen men det hjälpte tyvärr inte.

 

JohannaEkroth
2012-11-03 08:47
#3

Vart sitter huvudvärken, börjar den i nacken eller pannan eller någon annanstans?

När börjar huvudvärken? Vaknar med den, på eftermiddagen, lunchtid, olika eller annat?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Snurpan83
2012-11-03 09:25
#4

Den kommer från rygg, nacke, svank.

Börjar oftast bak i nacken och sen drar den över hela huvudet.

Den kan komma precis när som helst, hur som helst. Jag kan vakna med den eller så kan den komma när som helst på dygnet

 

IaMiaMaria
2012-11-12 22:28
#5

Har inte spänningshuvudvärk, men har lite tips som du kanske kan prova, om du inte redan gjort det.

Men:

Spikmatta

Motion sägs ska lindra iaf på sikt.

Avslappningsövningar

Yoga

Sov en stund

Nu vet jag att du ville ha tips från en som hade erfarenhet, men kanske nåt som du inte testat. Hoppas din huvudvärk blir bättre Glad

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Snurpan83
2012-11-13 18:11
#6

Tack för ditt svar!

Jag testat det du skrivit och det har tyvärr inte blivit bättre.

Var mer ute efter något specifikt ställe eller läkare som är bra, men tack för dina råd!

 

Annons:
JohannaEkroth
2012-11-13 19:39
#7

Nu vet jag inte i vilket län du bor, men har du provat att gå till naprapat/kiropraktor?

Det finns naprapater som har avtal med sjukvården så man får stämpla in i högkostnadskortet.

Här finns det en lista, ett Excel-dokument:

http://www.naprapater.se/lib/files/Vårdavtal/v_rdavtal_naprapater_2012.xlsx

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Snurpan83
2012-11-14 15:09
#8

Japp, det har jag provat, det hjälper faktiskt väldigt mycket!

Problemet är att det är så himla dyrt och som sjukskriven för sin migrän är man inte gjord av pengar och tyvärr finns det nästan inga i Stockholms län som är anslutna till landstinget.

Jag tycker personligen det är ett hån mot alla som egentligen är beronde av naprapater/kiropraktorer för sina problem, att inte landstinget godkänner vårdavtal med alla (eller iaf väldigt många fler) så man har en chans att gå.

 

Upp till toppen
Annons: