Annons:
Etikettundersökningar
Läst 4257 ggr
Snurpan83
2012-11-07 13:00

Har du fått hjälp?

Om du har sökt hjälp för din migrän/spänningshuvudvärk, känner du att du har fått bra och tillräckligt med hjälp?

Vore bra om så många som möjligt kan svara så vi får en översikt övber hur det ligger till!

 

Annons:
Geru
2012-11-14 19:07
#1

Nej. Har haft ont i huvudet i 4 dagar nu, och det är ingenting som är direkt ovanligt för mig heller. Borde nog egentligen söka hjälp för det:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

jj11
2012-11-14 19:11
#2

Jag fick bra hjälp från början, men fick sedan ny läkare och oj vilken skillnad det kan va.. =/

Maria
2012-11-16 17:55
#3

Jag har fått bra hjälp.

Har haft migrän sedan barn.

2005 fick jag hjärnhinneinflammation vilket var en djävulsk huvudvärk.

Efter det så ändrade min huvudvärk karaktär och man upptäckte en hjärntumör. Den opererade och visade sig vara väldigt elak.

Har inte fått tillbaka någon tumör på drygt 1 1/2 år men huvudvärken har man nu konstaterat är mer eller mindre kronisk.

Dagar jag har mindre huvudvärk är guld värda. Denna veckan har jag haft ett dygn där jag bara legat och kräkts och då är morfinpreparat det enda som lättar något.

Skulle jag någon gång vakna och inte ha huvudvärk så tar det en stund innan jag fattar varför jag mår så konstigtSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

jj11
2012-11-29 15:54
#4

Ännu en ny läkare och denna gången en som lyssnade på mig. Så lättad och glad gick jag därifrån. Nu nu ska det kanske vända.. Hoppet har kommit tillbaka..

Min kusin som har svår migrän har även pratat med sin läkare om mig. Och jag ska ringa till hans läkare för ev. botox behandling.

UlrikaD
2012-11-29 21:00
#5

#4 Vad härligt att höra om nån som faktiskt får hjälp.

Har själv haft migrän och spänningshuvudvärk sedan jag var 15 år (är 44 nu) men här har det inte hänt mycket.

Har daglig migrän nuförtiden och lever på tabletter. Så jag har gett upp.

Därför blir jag glad att höra att det finns folk som faktiskt blir lyssnade på och får hjälp!

jj11
2012-12-18 08:18
#6

#5 Har du provat botox? Min kusin som har riktigt svår migrän, är symtomfri i ca 1 år nu..

Annons:
UlrikaD
2012-12-19 17:30
#7

#6 Får inget bidrag för det. Och är man sjukskriven så har man inte direkt råd att betala det själv. Annars hade jag gärna testat.
Har legat under en ispåse sen 8 imorse, börjar kunna se ordentligt nu. Ännu en dag förstörd.

jj11
2012-12-20 08:50
#8

Okej.. Viste inte att det kostade extra.. Det sa han aldrig.. Iofs så får lindring kosta vad det vill, men förstår att är man sjukskriven så är det inte så lätt.. Krya på dig..

UlrikaD
2012-12-20 19:24
#9

Man kan ju få det genom landstinget och då går det ju som vanligt sjukbesök. Men hos oss så går det inte så då måste man göra det privat.

Att fylla det som krävdes låg på 8000kr så det är tyvärr inte aktuellt. Är ju nästan vad man får ut i månaden.

Snurpan83
2013-01-25 19:57
#10

Hoppas fler kan svara på undersökningen så vi får en bra översikt om hur det ligger till!

 

Therese.G
2013-01-25 21:03
#11

Vet inte riktigt vad för sorts huvudvärk jag har .. troligtvis spänningshuvudvärk för att huvudvärken lättar när jag masserar nacken/bakhuvudet. Har även glasögon som borde bytas ut ..
Har huvudvärk/migrän/cystor i släkten också.

Vårdcentralen vill dock inte hjälpa mig, eller ens låta mig komma in för att kolla upp huvudvärken.

Så ja, nästan daglig huvudvärk och så är jag en hypokondriker, jätte roligt!

Roligt att några har fått hjälp i all fall. :)

- Therese

Snurpan83
2013-01-27 18:37
#12

Om jag var du skulle jag byta vårdcentral om du har möjlighet så du kan kolla upp din huvudvärk!

 

Sandra21
2015-09-29 23:55
#13

Har har inte fått särskilt mycket hjälp utan har fått tvingat till mig de undersökningar jag har lyckats få ihop. Har varit hos 10 olika läkare och 7 sa bara, du kan vara lugn för det är troligen ingen tumör du har utan bara vanlig huvudvärk, 1 läkare gav mig en överdos utav smärtstillande men som tur var stoppades det redan på apoteket utav personalen som tyckte det var konstigt så jag fick inte hämta ut det. 1 annan läkare gav mig en överdos i hjärtmedicin vilket jag åt ett tag tills jag inte orkade mer utan somnade överallt från ena sekunden till den andra, sökte hjälp och kom till en ny läkare som blev chockad över doseringen och att mitt blodtryck var alldeles för långt.  Den sista läkaren jag kom till sa att jag troligen var deprimerad och hade därför ont i huvudet. Tyvärr litar jag inte alls på läkarna längre. :)

Annons:
[LadyK]
2015-10-02 05:59
#14

Sökte som ung för min migrän, fick då reda på att jag hade både klassisk migrän samt horton. Blev ordinerad inderal (blodtryckssänkande) och då jag har lågt tryck i mig själv ledde detta till att jag inte kunde leva normalt, svimmade bara jag tänkte på att resa mig upp så dessa slutade jag snabbt med. Har även provat sprutor (glömt namnet) men mår så dåligt av dem att jag slutade med dem också. Treo är min grej och det som funkar bäst.

Scorpio97
2015-10-30 23:14
#15

Jag har haft min dagliga huvudvärk i fem-sex år nu, och har gjort undersökningar från topp till tå ett antal gånger. Läkarna hittar inget fel på mig, allt är som det ska vara. Tror jag har varit hos tjugo läkare totalt. Smärtstillande verkar inte hjälpa, åtminstone inte dom jag fått prova. 

Så nej, jag har inte fått hjälp.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: