Annons:
Etikettläkemedel
Läst 4607 ggr
Snurpan83
2012-11-08 09:08

Mediciner

Om ni äter, vilka mediciner äter ni för er huvudvärk?

Hjälper dom?

 

Annons:
Maria
2012-11-12 18:45
#1

Jag har ju haft migrän sedan barn.

Jag har ätit det mesta och åt Anervan innan Sumatriptanpreparaten hade kommit. Betablockerare en period. Sedan blev det Imigraninjektioner och även zomig.

Sedan fick jag hjärnhinneinflammation och det var en helt annan smärta men då var jag inlagd med morfin som smärtlindring.

Därefter så upptäckte man en tumör i huvudet och jag har ätit Citodon kombinerat med Stesolid, morfin, Ketogan, paraflex, plus en hel del annat som inte fungerat.

Nu har jag opererats och det var en elakartad cancertumör men huvudvärken är kronisk och det som numera hjälper bäst är ändå två citodon tillsammans med 5 mg stesolid.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

IaMiaMaria
2012-11-12 22:25
#2

Det medicier jag testat för min huvudvärk är topimax, alvedon, ncaid, citodon, morfin, tryptizol, zomig sen är det säkert nån mer också.

De som funkar bäst är tryptizol och citodon, morfin vid få tillfällen då den är outhärdlig.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Snurpan83
2012-11-26 07:34
#3

Själv äter jag Zomig och Maxalt Rapitab, jag varvar mellan dom och dom funkar bra.

Men jag tar dom gärna inte så ofta då biverkningarna inte är så roliga… :(

Innan jag hittade dessa mediciner provade jag en mägd innan som inte hade någon verkan alls.

 

Upp till toppen
Annons: