Annons:
Etikettmigrän
Läst 5254 ggr
Pelle Långlös
12/16/12, 5:36 PM

3 gånger på 1,5 vecka

Denna huvudvärk som jag tror är migrän har kommit 3 gånger på 1,5 vecka. Läkaren misstänkte migrän så jag fick medicin utskriven för 6 dagar sen. Dessa värkar sitter i ungefär 18 timmar. Igår när jag fick senast så befann jag mig i Sverige och kunde inte komma hem då båten ställdes in. All min medicin blev då kvar hemma.

Brukar inte få migrän så tätt in på utan komma nån gång per månad. Läkaren trodde det var hormonellt. Jag får även ont i nacken vid dessa anfall och mina tankar gick igår till någon tumör. Fast tumörer brukar väl inte göra ont?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
qawqaw
12/16/12, 7:08 PM
#1

kan det vara anfall vid ägglossning och mens tro? jag fick så täta när jag var gravid och det var isamband med det som jag fick hormonell migrän bekräftat.

Pelle Långlös
12/16/12, 7:13 PM
#2

Tja jag vet inte för jag har ingen mens mera då jag tagit bort livmodern men jag har ju äggstockarna kvar så de utsöndrar ju hormoner men jag har ju inte kartlagt när jag har dessa anfall. Var till läkaren i måndags så det är rätt så nytt för mig. Skall köpa mig en liten bok där jag kan skriva in när jag får dessa anfall så ser jag när det är och vilket mönster.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

qawqaw
12/16/12, 7:19 PM
#3

det är ju inte helt orimligt, hur hade du innan du tog bort livmodern?

Pelle Långlös
12/16/12, 7:30 PM
#4

Har inte så bra minne men jag har nog inte haft detta så länge tror jag.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Maria
12/16/12, 9:41 PM
#5

Jag kan garantera att hjärntumör kan göra ont.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pelle Långlös
12/17/12, 1:27 PM
#6

Okej. Hade för mig att tumörer inte gav smärta. Så fel jag hade.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Maria
12/17/12, 1:33 PM
#7

Det beror nog alldeles på vad det är för tumörer, hur stora och var de sitter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pelle Långlös
12/17/12, 5:37 PM
#8

Smärtan sitter i bakhuvudet precis där huvudet buktar ut. Detta ger även smärta i pannan.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

qawqaw
12/17/12, 5:48 PM
#9

gör det extra ont vid beröring, dvs om du trycker lite lätt på dom ställerna?

Pelle Långlös
12/17/12, 5:49 PM
#10

På ett ställe känns det mera. men känner ingen knöl.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

JohannaEkroth
12/20/12, 1:41 PM
#11

Oroa dig inte, givetvis så ska det gå till botten med all huvudvärk som ändrar  form. Migrän ändrar också form under ens livstid och hormonella migränen behöver inte bete sig som migränen man har annars gör. Man kan absolut ha ont i nacken vid migrän.

En del påstår att migrän börjar som inflammationer i ryggmärgen som vandrar till hjärnans hinnor.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

qawqaw
12/20/12, 2:09 PM
#12

Nu vill jag inte skrämmas på något sätt men det kan ju kanske vara synnervsinflamation som i sin tur kan ha mindre trevliga orsaker.

Pelle Långlös
12/20/12, 3:45 PM
#13

Vad är det för nåt #12? Tog en vetekudde till nacken och ovanför huvudet för några timmar sen och huvudvärken försvann men nacken gör fortfarande ont.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
JohannaEkroth
12/20/12, 4:33 PM
#14

Pelle Långlös, har du provat Tiger Balsam eller Liniment?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Pelle Långlös
12/20/12, 6:34 PM
#15

Nej det har jag inte. Skall fråga om de har sånt här på avdelningen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

qawqaw
12/20/12, 7:00 PM
#16

#13 MS, kan yttra sig i synnervsinflamation. men det kan ju även vara en räjäl spänning kanske.

Pelle Långlös
12/20/12, 7:10 PM
#17

#16 MS tror jag inte att jag har men det kan nog vara en rejäl spänning som du skriver. Skall få testa liniment eller tiger balsam. Vad dom nu har här på avdelningen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

qawqaw
12/20/12, 7:36 PM
#18

Har du provat spikkudde?

Pelle Långlös
12/20/12, 8:33 PM
#19

Nej det har jag inte. Har inte vågat det.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: