Annons:
Etikettpositivt-och-glädjande
Läst 6350 ggr
qawqaw
12/29/12, 12:23 PM

Tack för magnesium

Jag vaknade med en helvetisk huvudvärk i bakhuvudet och tinningarna och förstod inte varför eftersom jag har varit huvudvärksfri i några veckor nu, sen kom jag på att jag missade ta magnesiumet kvällen innan. Jag gick och tvekade om jag skulle ta en naproxen ett tag men sen blev jag desperat och tog en och la mig i sängen, efter 3 timmat hade jag fortfarande ont och slängde i mig magnesiumet nu istället för ikväll och 40 min senare så är jag smärtfriSkrattande

Annons:
JohannaEkroth
1/2/13, 9:06 PM
#1

Magnesium är en mirakelmineral! Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

CajsaBajsa2
1/3/13, 9:00 PM
#2

Jag önskar den hade samma effekt på mig. Fast jag har bara ätit i ca. en vecka.

qawqaw
1/3/13, 9:21 PM
#3

#2 vilket märke och sort tar du och hur mycket?

CajsaBajsa2
1/3/13, 10:46 PM
#4

#3 skrivetav qawqaw

Det enda jag hittade för tillfället, Friggs brustabletter, det står att man får i sig 100% av RDI om man tar två om dagen så det gör jag. Men jag läste efteråt att de inte innehåller den bästa sortens magnesium, så när jag handlar nästa gång ska jag skaffa nåt bättre. Jag tar gärna emot tips (så länge de inte är av någon som har vinning av att jag köper ett visst märke)

qawqaw
1/3/13, 10:49 PM
#5

Prova cura apotekets egna dom funkar rätt ok.

CajsaBajsa2
1/3/13, 10:51 PM
#6

Ok, tack. Jag ska även höra med apotekspersonalen vad de rekomenderar. Ska man äta mer än RDI?

Annons:
qawqaw
1/4/13, 5:03 PM
#7

#6 Ja, bli inte förvånad om apotekspersonalen får dån dimp och avråder dig utan att konsulterat med läkaren först, kolla på hälsokosten istl.

JohannaEkroth
1/4/13, 5:41 PM
#8

CajsaBajsa - Läs gärna den här artikeln om du inte redan har gjort det.

http://huvudvark.ifokus.se/articles/4ef24d1d88f4726f460000a0-magnesium-mot-migran?articles-1

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

CajsaBajsa2
1/4/13, 6:23 PM
#9

Tack Glad

Jag frågade inte något, jag bara köpte en bra. Däremot frågade jag så att den inte kolliderar med min andra medicin.

Jag tycker också det är bäst att rådgöra med läkare först, men de lyssnar ju ändå inte och har redan tagit så många blodprover på mig (inte just för magnesium) och jag tänker att magnesium låter ofarligt att testa.

Upp till toppen
Annons: