Annons:
Etikettläkemedel
Läst 13485 ggr
jj11
12/30/12, 1:26 PM

Topiramat (topimax)

Nu har jag börjat äta Topiramat (topimax). Jag är nu uppe på en ½ tabl på morgonen och en ½ på kvällen, ska upp i 1x1/dag. Och se hur det fungerar. Det tar 4 veckor att komma upp i den dosen. Jag känner mig småtrög, tappar lite ord, bomull i huvudet, stavar säkert som en kratta (sämre än vanligt), lite yr, tappar fokus, ja småsaker..

Migränen då.. Jag är som sagt inne i en stressig period, högsäsong, största mässorna på hela året, julhandel, mm. Brukar ge migrän.. Vad har då hänt..Vågar jag ens berätta.. Jag är inte ens uppe på full dos.. Kommer det komma bakslag. Har provat förebyggande medicin förut, varit toppen i ca 6 månader, sen har kroppen vant sig och jag varit tillbaka på ruta 1. Men i vilket fall.. 2-3ggr har jag kännt att något varit på gång. 1 gång hände inget alls, det bara försvann igen. 2gånger va det på väg hem från jobb, jag slumrade till i bilen och när jag vaknade till igen så va migränen BORTA, det har ALDRIG hänt. Det har bara gjort att jag har orkat hela vägen hem förut utan att spy, men nu så va migränen BORTA!! Jag lever på hoppet, jag hoppas så att detta ska va medicinen för mig, att detta ska va mitt mirakel som gör att jag våga leva "normalt" igen.

Något trögare än vanligt, men det kan jag leva med.. haha.. Alla är ju ändå vana vid att jag yrar.. Bättre med en yr mamma, vän, fru, chef och Medarbetare än en däckad och ligger på toa och spyr.. haha..

Gott nytt år till er alla.. Jag hoppas på att ni och jag får ett så gott som symtomfritt 2013. =)

Annons:
Snurpan83
1/25/13, 7:54 PM
#1

Härligt! Jag hoppas verkligen att det håller i sig för din del!!

 

Clever
4/5/13, 10:26 PM
#2

Spännande! Började äta den medicinen i onsdags ska bli intressant att se hur den fungerar har prövat inderal tidigare.

jj11
4/6/13, 2:49 PM
#3

Min migrän är mycket bättre! Biverkningar.. Ja tyvärr.. Stickningar i fötter, ont i tänderan (verkligen ont nere i tänderna, typ I roten eller något), trög, tappar ord, långsam, osv..

Nu förra veckan fick jag ett extremt illamående, svårt för att äta, mm. men det har nu släppt rätt så bra igen.. Kanske kommer det igen, kanske inte. Vi får se.

Men migränen är i alla fall just nu mycket bättre..

Clever
4/6/13, 9:20 PM
#4

Hur mycket äter du?? Viktuppgång/ nedgång?? Anledningen att jag byter från inderal är att jag vart extrem trött och av allt stilla sittande fick jag upp massa i vikt och att jag denna vinter frusit nåt grymt om tår o fingrar… Även en biverkning på denna medicin ..

Clever
4/6/13, 9:31 PM
#5

Törs man dricka alkohol blandat med denna medicin? Tänkte till sommaren?!

jj11
4/7/13, 9:49 AM
#6

100 om dagen äter jag. Jag har tappat i vikt. Men jag vet inte om det beror på medicinen eller på mig själv. För jag började kämpa med min vikt i höstas, så ja som sagt vad är vad? Men max 4kg då kanske.

Jag dricker absolut inget när jag äter denna medicin. Jag vill inte chansa. Plus att för mig är det viktigare att bli av med migränen än att dricka.

Annons:
Clever
4/9/13, 10:39 PM
#7

Jag valde idag efter att rådgivit med läkaren att avbryta denna behandling och återgå till inderal. Vart alltför påverkad av denna medicin, kände mig nästan som en fara i trafiken och då gick jag bara på en tablett… KSn hända jag kan pröva längre fram när det finns möjlighet att vara hemma från jobbet för domningarna som jag har försvann:( men tyvärr vart jag alltför påverkad och vågade inte öka dosen

jj11
4/12/13, 9:16 PM
#8

#7 Oj, vart det så illa? Man ska inte ersätta ett problem med ett annat.. =/ Jag hoppas du hittar en lösning! =) Krya på dig!

Malyna
7/7/13, 8:32 PM
#9

Till er som börjar äta Topimax. Jag har ätit denna i 1 år nu (ej för migrän). Tar 3 tabletter morgon, 3 tabletter kväll. Dom enda biverkningarna jag har är att jag går ner i vikt & tappar hår. Att jag går ner i vikt ser jag positivt ihop med min träning. Men håravfall vill jag inte ha. Så funderar på att kanske stoppa pga det, men vill inte för mår bra av denna medicinen.

Sajtvärd på Polen

jj11
11/23/13, 2:08 PM
#10

Nu va det längesen jag va här inne..

Jag tappar också hår, men jag tappar hellre hår än att jag har migrän! =/ Vikt har jag tappat också, men jag tror inte det är bara pga medicinen. Började jobba med vikten innan medicinen, äta annorlunda, mm.

Upp till toppen
Annons: