Annons:
Etikettläkemedel
Läst 13407 ggr
Ratlings
3/8/13, 9:18 PM

Sumatriptan Bluefish

Hej!
Jag har problem med migrän emellanåt och haft mindre attacker (tack gode gud för att det inte varit värre!) under 4 dagar nu. Jag har sumatriptan bluefish 100 mg här hemma som ska tas vid första tecken på migränattack och jag har gjort det.. Men allt dom ger mig är biverkningar i form av illamående, kräkningar och riktiga värmeslag. 

Är det någon som har erfarenhet av det läkemedlet?

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
Ratlings
3/13/13, 12:13 PM
#1

Är det verkligen ingen som vet nåt? 😐

// Lise
When nothing goes right, go left!

JohannaEkroth
3/13/13, 11:15 PM
#2

Har för mig att Sumatriptan har fullt av biverkningar. Prova någon annan triptan. Sumatriptan funkade inte för mig. Jag fick också rejäla biverkningar. Dock inte illamående och kräkningar. Men prova Zomig t.ex.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ratlings
3/13/13, 11:39 PM
#3

#2 Jag har testat diverse receptfria men dom hjälper inte alls när min migrän väl sätter igång. Får prata med läkaren igen och be om något annat..

// Lise
When nothing goes right, go left!

tin-tin68
3/27/13, 6:02 PM
#4

Jag tar sumatriptan teva jag blir också illamående yr men det blir jag av migränen så därför har jag primperan utskrivet som jag tar samtidigt som migrän medicinen.

Sen jag började ta ordentliga mängder magnesium så har min migrän minskat avsevärt.Kanske värt att prova?

Pelle Långlös
3/27/13, 6:25 PM
#5

Äter sumatriptan men inte bluefish. Fick ej sådana biverkningar utan det  hjälper mig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Ratlings
3/27/13, 6:29 PM
#6

#4 Får testa 🙂

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
[Lilla Fröken]
4/12/13, 9:44 AM
#7

Jag använder Sumatriptan Bluefish bl.a. men har 50 mg. De fungerar bra. Jag hade mer biverkningar innan jag opererade gallan, då fick jag ett tryck över bröstet och kunde känna sväljsvårigheter. Nu har jag inga problem med tabletterna. 50 mg räcker bra för mig.

Ratlings
4/12/13, 9:47 AM
#8

#7 Skönt att den fungerar för någon 🙂

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Lilla Fröken]
4/12/13, 9:52 AM
#9

Har du provat att dela på dom, de kanske är för starka?

Ratlings
4/12/13, 10:39 AM
#10

#9 Nej det har jag faktiskt inte, ska testa det nästa gång 🙂

// Lise
When nothing goes right, go left!

siberlina
5/30/13, 7:01 AM
#11

jag  tycker dom är mycket bra ,men  jag  tror  inte man ska äta  för mycket  av dom ,jag tror  levern  blir   påverkad

Ratlings
5/30/13, 7:28 AM
#12

#11 det blir den väl av all medicin? :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Disturbed-Angel
7/8/13, 4:54 PM
#13

Jag åt Sumatriptan ett tag, men började få svår bröstsmärta varje gång jag tog dem , så fick Relpax utskrivet istället och den har fungerat bra för mig.

Annons:
[Lilla Fröken]
7/8/13, 6:45 PM
#14

Har testat Oriptan, den ger mig minst biverkningar.

Ratlings
7/8/13, 7:20 PM
#15

Jag har inte haft migrän på ett tag nu *peppar peppar* :) Men läkaren vill inte skriva ut något annat då jag inte haft det på någon månad..

// Lise
When nothing goes right, go left!

jessirene
8/24/13, 9:45 PM
#16

Den fungerar inte på mej. Kanske för att det är tablett, men jag tyckte att jag blev sämre.

Ratlings
8/25/13, 12:20 AM
#17

#16 Ungefär som mig då..

// Lise
When nothing goes right, go left!

tin-tin68
8/25/13, 12:59 PM
#18

En sak att tänka på är att magen och tarmarna blir stilla då man får migränattacker och primperan sätter fart på tarmarna samtidigt som det stillar illamåendet.Det underlättar därmed för kroppen att ta upp migränmedicinen.

Ratlings
8/25/13, 4:51 PM
#19

#18 fast jag mår sämre och mer illamående när jag tar den så jag ser inte riktigt hur den kan stilla det..

// Lise
When nothing goes right, go left!

tin-tin68
8/25/13, 7:12 PM
#20

Mår du illa av primperanet? Den är ju för att lugna ner illamåendet och underlätta för upptaget av migränmedecinen eller menade du sumatriptanen är det sumatriptanen så be att få byta. Primperan fick jag utskrivet för att jag mår illa vid migrän och kräks i mellan åt.

Annons:
Ratlings
8/25/13, 8:15 PM
#21

#20 Jaha nej jag trodde du menade sumatriptanet :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

tin-tin68
8/26/13, 8:33 PM
#22

#21😃Hoppas att du får hjälp!

Ratlings
8/26/13, 9:12 PM
#23

#22 Tack! Nu har jag som tur är inte haft migrän på några månader *peppar peppar* :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Migränsissi
10/28/13, 11:05 AM
#24

Jag har haft en mix av hortons och migrän under många år och gått igenom hela vårdsveriges register av behandlingar och läkemedel.

Har dessutom spenderat en förmögenhet på alternativa behandlingar, som har gjort lite gott för stunden men inget har botat min fruktansvärda huvudvärk.

Jag lyckades hitta lösningen i hundra år gammal litteratur, för då botade dom migrän !? Dom läkare som arbetade med detta blev uteslutna ur läkarförbundet för dom ansågs gå utanför läkarvetenskapen.    ( För en läkare skall endast ställa en diagnos och skriva ut lämplig medicin/behandling.) Medan dessa läkare tyckte att man skulle ta reda på vad som orsakade problemet och rätta till det istället och arbeta mera förebyggande.

Efter en radikal kostomläggning och mycket bestämda sovtider är jag idag helt besvärsfri och har inte tagit någon medicin på flera år Glad

Det finns en artikel om mig på  http://www.expressen.se/halsa/migran---sissi-52-at-sig-fri-fran-smartan/

www.miraculis.se

RuiXue
11/7/13, 3:27 AM
#25

Maxalt är det bästa jag provat mot min migrän! Imigran (sumatriptan) är rena sockerpillret😕

Jennie


Maria
12/31/13, 9:12 AM
#26

Maxalt ingår ju också i gruppen "triptaner" så det är bra att prova sig fram för vad som just passar en själv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: