Annons:
Etiketthuvudvärk-vid-synfel
Läst 6199 ggr
[tussen01]
3/25/13, 6:10 PM

Synfel?

Hejsan.

Jag fick reda på att mina föräldrar är närsynta (men min mamma fick laserkirurgi), och att det är ärftligt.. Min mamma fick det när hon var i min ålder.

Under senaste tiden har jag haft ont i huvudet när jag t.ex. sitter vid datorn, läser etc.

Jag gick till skolsköterskan förra året, och då var det ''inget'' fel med min syn. 🤓Men där är det bara syntestet med bokstäver.

Jag var tom. hemma från skolan idag pga huvudvärken.. :c

Annons:
Pelle Långlös
3/25/13, 7:08 PM
#1

Hur gammal är du? Jag fick mitt problem med synen när jag var runt 12-13 år. Är nu närsynt. Varken min mamma eller pappa har närsynthet. Min mamma har visserligen glasögon men det är för långsynthet. Mina andra syskon har inga glasögon eller synfel.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[tussen01]
3/25/13, 7:24 PM
#2

#1 Jag är 11 år. Snart 12.

Pelle Långlös
3/25/13, 7:39 PM
#3

Be dina föräldrar att gå till en optiker. Det gjorde jag. Sa att texten på andra sidan tunnelbanespåret var suddig. Och mycket riktigt så var jag närsynt. Nämn till dina föräldrar att du har huvudvärk och att du misstänker synfel.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[tussen01]
3/25/13, 8:18 PM
#4

#4 dom vet det, och dom ska boka tid hos en optiker, någon dag framöver..

Pelle Långlös
3/26/13, 8:59 AM
#5

Håller tummarna för dig att de inte väntar för länge med att boka. Var på dom hela tiden så kanske de känner att de måste lyssna på dig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

KnasigaEllinor
4/24/13, 7:18 PM
#6

Hej! Snubblade mest in här på huvudvärk iFokus av en slump, men ville bara säga att jag brukade få huuvdvärk av dator, tv spel, och liknande saker. Optikern hittade inget direkt fel, men jag fick remiss till en ortoptist, som kom fram till att jag hade en dold skelning. Numera har jag  glasögon när jag sitter vid datorn och vid de andra tillfällena som jag led av huvudvärk.

Ett litet tips bara :) Ifall optikern inte hittar nåt.

Annons:
[tussen01]
4/25/13, 4:41 PM
#7

jag var hos optikern. jag var översynt och jag skulle ha testglasögon i en vecka för att se om det blev bättre, men dom var utlånade.. ://

Pelle Långlös
4/25/13, 4:50 PM
#8

Skönt att du fick en diagnos. Översynt är motsatsen till närsynt. Du ser bra på långt håll men inte på nära håll.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[tussen01]
4/25/13, 4:52 PM
#9

#8 jag vet. det är ju därför jag får ont i huvudet och blir trött när jag läser ;)

qawqaw
5/6/13, 6:30 PM
#10

Ibland kan även ett litet synfel ställa till huvudvärk.

[tussen01]
5/6/13, 7:27 PM
#11

#10 det var ett litet synfel sa optikern och att om jag inte får huvudvärk när jag har glasögon så ja,, då får jag glasögon! :)

qawqaw
5/6/13, 8:04 PM
#12

Jag har 0,5-75 så jag kan klara mig utan men får huvudvärk och tydligen använder jag bara mitt ena öga så när mitt öga blir trött så ser jag sämre.

Upp till toppen
Annons: