Annons:
Etikettpresentationer
Läst 4489 ggr
makeupbox
3/25/13, 9:08 PM

Ett rop på hjälp

Har läst runt här i forumet och finns en massa trådar på folk som klagar på sin huvudvärk och här kommer ännu en! Känner faktiskt att jag behöver en egen istället för att tjuva någon annans 😊

* Jag är 16,5 år gammal och haft huvudvärk i princip varje dag (undantag för några kortare perioder) sedan jag var 10-11 år gammal.

* Jag sover ofta 7-8 timmar per natt och sover alltid bra. Har inte alltid ätit super bra men det senaste året har jag börjat ha mer koll på vad jag äter och så att jag får i mig allt. 

* Jag äter järntabletter och vitamintillskott varje dag

* Börjat äta Cilest 28 för en vecka sedan (kom. p-piller). 1 av 10 får huvudvärk av dessa men iom att ja alltid har huvudvärk spelar det ju typ ingen roll 

* Tränar yogaliknande pass så tror ej på spänningshuvudvärk

* Haft tandställning, sover med bettskena sedan 6 månader tillbaka (dvs sedan rälsen försvann) och är mån om att ''släppa'' käken och ej vara spänd i den.

* Jag vill inte ha huvudvärkstabletter varje dag, känns så onödigt och dumt emot kroppen, vill inte bli immun, så jag tar det max en gång i veckan och det är inte alltid det hjälper.. 

Jag har varit hos husläkaren flera gånger men de tar bara blodprov som alltid varit bra (någon gång varit lite järnunderskott på ett slags järn som man får i sig av kött så då har jag fått äta mer kött) och sedan hänvisat mig till optiker för att kolla synen. Sist jag var hos husläkaren pga huvudvärken var 2 år sedan så kanske ska ta mig en tripp dit igen?

Jag är lite översynt fick jag veta för två år sedan men har ratat glasögonen då jag ser bra utan dem 

Men jag är trött nu, jag går första året på gymnasiet, är en duktig elev som pluggar mycket och är mån om att presetera. Jag är trött på att känna min trött, ha en molnande huvudvärk i framhuvudet, mellan tinningarna och ibland som ett band runt huvudet VARJE dag.

Jag orkar inte gå hela skoldagar, jag orkar inte vara med mina kompisar och min pojkvän, jag orkar inte träna, jag orkar inte plugga.

Vad ska jag ta mig åt? Detta är mitt rop på hjälp…

Annons:
Pelle Långlös
3/26/13, 7:38 PM
#1

Kolla synen. Du tror att du ser bra men när du får glasögon så kommer du att upptäcka att synen du trodde var bra var åt skogen. Jag var runt 12-13 år när jag började märka att jag såg dåligt (peppar peppar så fick jag aldrig någon huvudvärk). Första glasögonen behövde jag inte alltid men när jag fick det andra paret så sa optikern att med dessa glasögon kommer du vilja ha glasögonen hela tiden. Han hade rätt. Sen den dagen har jag glasögon varje dag.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

qawqaw
3/30/13, 8:49 AM
#2

1. Prova att inte skippa glasögonen på 1 månad, och ring och boka en tid för ny undersökning.

2. Skippa p-piller 1 månad och prova ett hormonfritt preparat.

3. Skapa rutiner när det gäller mat och sömn.

4. skaffa en huvudvärksdagbok som du kan skriva ner när du får pikarna och vad du har ätit och gjort under den dagen, detta kan vara bra att ha med till läkaren.

5. Prova ät lite magnesium tillskott om du nu inte vill äta mediciner. Men försäkerhets skull boka en tid på Vårdcentralen så dom kan ta lite världen och andra grejer, man ska normalt sett inte ha ont så länge.

makeupbox
4/10/13, 4:47 PM
#3

Har under lovet varit huvudvärks fri i 10 dagar och nu när skolan börjat igen så är huvudvärken tillbaka. Kan inte leva normalt och orkar inte göra något då jag kommer hem från skolan som jag inte ens orkar gå hela dagar. Gör syntest på fredag.

Pelle Långlös
4/10/13, 8:38 PM
#4

Bra. Sen borde du kolla skolmiljön om den är för bullrig och hög ljudnivå. Kan vara mycket stress.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

makeupbox
4/10/13, 9:55 PM
#5

Klart det är en del stress då jag går första året på gymnasiet och det är mycket grejer (speciellt i perioder). Jag är duktig på att plugga och mån om att prestera bra (vilket ger mig en del ångest) men jag känner att jag kan hantera med det och sänka stressnivån lätt. 

Jag satsar nu på att få glasögon och linser då jag vet att jag hade +1 för två år sedan så lär det kanske blivit värre nu så är bestämt om att jag får nya glasögon (som ja för en gång skull kanske kommer att använda) på fredagoch linser..

makeupbox
4/12/13, 7:07 PM
#6

Kommer nu ha linser fr.o.m nästa vecka. Huvudvärken kommer enligt min optiker inte släppa på en gång men i takt med att ögonen vänjer sig vid att inte behöva vara så överbelastade så kommer den försvinna.

Sådan lättnad!! Hoppas att det bara är ögonen som påverkar min huvudvärk och inget annat

Annons:
Upp till toppen
Annons: