Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 38190 ggr
sarazkaren
6/28/13, 11:02 AM

Värk i vänster sida av huvud

Hej, jag är en 18-årig tjej. På senaste tiden har jag börjat få återkommande huvudvärk i vänster sida av huvudet. Till exempel så fick jag igår, och det brukar vara i tre dagar. Jag märker det genast på morgon då jag stiger upp, jag har tagit receptfria värktabletter, de hjälper lite men sen kommer smärtan tillbaka. Smärtan är outhärdig, det gör SÅ ont i huvudet. Jag funderar vad det är?

 Jag har alltid nu och då drabbats av huvudvärk men då har det oftast berott på stress, vätskebrist, sömnlöshet eller spänning i nacken eller ryggen. Men NU har jag ledigt sommarlov, och jag är så avslappnad jag bara kan vara, jag dricker minst 1½ liter vatten per dag och jag sover minst 10 timmar/natt, stressar gör jag inte, för är ju ledig. Jag började träna i april och före det tränade jag knappt ALDRIG men nu tränar jag 4-5 gånger i veckan. Jag vilar och stretchar emellan och känner inga smärtor i muskler eller så, kanske ibland efter ett hårt body-pump pass ;-) Så jag är bombsäker att huvudvärken inte har något att göra med sömn, vätskebrist, träning, spänning i nacke/rygg eller stress. 

Smärtan dämpar sig då jag lägger mig ner i ett mörkt rum. Då känns det skönt och jag känner inte av smärtan. Genast då jag stiger upp så gör det ont igen. Det gör jävligt ont! 

Det kan vara migrän eller Hortons huvudvärk, jag ska gå till vårdcentralen och undersöka mig.. Men någon som har några ideér eller som har gått igenom liknande bekymmer?

Jag har också upplevt yrsel, vilket också kan vara Menieres sjukdom. Då hade jag tinnitus och blev lätt yr, huvudvärk kan ju vara ett tecken på det också, men är inte säker.. Har otroligt dålig balans, och jag är livrädd för att spy. Kan ej åka karuseller, båt, buss, tåg (utan att må riktigt dåligt), jag dricker ej alkohol eller röker.

Min huvudvärk finns inte alltid här, men med jämna mellanrum får jag den och då varar den i ca. 3 dagar, men har jag TUR så går den över på en dag. 

Livrädd för att gå till läkaren.. Det kan det ju vara vad som helst. 

EN HJÄRNTUMÖR!

Haha ja, alltså det kan ju bara vara vanlig huvudvärk också..

Annons:
Aniara4
7/7/13, 10:58 AM
#1

Ja det kan ju också vara så att det är t.ex. migrän, och så får du medicin och så fungerar den, och då kommer du att känna dig dum som inte gick till doktorn tidigare! 😉

joly
7/22/13, 8:43 PM
#2

TS, jag har exakt så som du beskriver det, och jag skulle tippa på att det är hormonell migrän (utan att på något vis vara läkare). 

Mitt kommer en gång i månaden (runt mens), jag vaknar med det på morgonen, och sen sitter det i i tre dagar. Alltid. På mig sitter det oxå på vänster sida, och symptomen är precis som vid migrän. 

Detta försvann när jag var gravid (jätteskönt!), men nu har det kommit tillbaka igen. 😕

Jag har provat många olika smärtstillande, men det enda som hjälpt mig är Oriptan. Finns receptfritt på apoteket. Tyvärr får jag inte ta det nu när jag ammar, så när det kommer är det bara att genomlida det.

I'm your destination, I'm the reason why

joly

Maria
7/23/13, 6:46 PM
#3

Jag tycker också det verkar vara klassiska symtom på Migrän. Framförallt att den är ensidig.

Jag har migrän och jag har även haft hjärnhinneinflammation och en elak hjärntumör.

Du ska givetvis söka hjälp för det finns bra mediciner numera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tin-tin68
8/25/13, 7:24 PM
#4

Jag har haft både stress migrän och hormonrelaterad migrän..den hormonrelaterade lär jag få leva med ett tag till. Jag har dock pratat med flera kvinnor som haft lika och när klimakteriet kommer så försvinner den. Liten tröst då du är så ung ännu. Du tränar mycket ser du till att du får i dej ordentligt med mineraler. För dom bristerna kan också leda till huvudvärk.

jessirene
8/26/13, 12:03 AM
#5

Gå till läkare. För att få diagnos. Det är nog migrän. Att bli bättre är sedan en djungel, hormoner, mat, stress osv. Men det är bara att börja.

Migränsissi
10/28/13, 11:12 AM
#6

Jag har lidit av migrän under många år och gått igenom hela vårdsveriges register av behandlingar och läkemedel men migrän kvarstod.

Har dessutom spenderat en förmögenhet på alternativa behandlingar, som har gjort lite gott för stunden men inget har botat min fruktansvärda huvudvärk.

Jag lyckades hitta lösningen i hundra år gammal litteratur, för då botade dom migrän !? Dom läkare som arbetade med detta blev uteslutna ur läkarförbundet för dom ansågs gå utanför läkarvetenskapen.    ( För en läkare skall endast ställa en diagnos och skriva ut lämplig medicin/behandling.) Medan dessa läkare tyckte att man skulle ta reda på vad som orsakade problemet och rätta till det istället och arbeta mera förebyggande.

Efter en radikal kostomläggning och mycket bestämda sovtider är jag idag helt besvärsfri och har inte tagit någon medicin på flera år Glad

Det finns en artikel om mig på  http://www.expressen.se/halsa/migran---sissi-52-at-sig-fri-fran-smartan/

www.miraculis.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: