Annons:
Etikettmigrän
Läst 4758 ggr
michaelinil60613
2013-08-19 12:47

Botox Doktor i Skåne för Migrän Huvudvärk, Hjälp!!

Hey!

Ny på forumet och väldigt glad att jag hittade hit då jag inte blir klok på vården i Skåne!

Har Migrän och Spännings Huvudvärk och har haft detta sen jag var 15år (är idag 41år), har provat allt för värken och det som hjälper mig "bäst" är botoxbehandling som jag blev rekommenderad ochintroducerad till när jag bodde i USA och det blev godkänt för denna huvudvärken. Flyttade tillbaks till Sverige, Skåne, och har efter detta fått behandling på diverse ställen men det har varit väldigt kostsamt så det senaste året har jag inte haft råd, tyvärr!

Då jag följer info om nya behandlingar, updateringar etc etc så läste jag att det nu är möjligt att få botoxbehandlingen billigare (högkostnadskort) men problemet verkar vara att hitta doktorer som kan och vill hjälpa en…..och det är där jag hoppas på någon trevlig snäll själ här som kan rekommendera någon klinik i Skåne där detta görs.

Var i kontakt med en  läkare på en Botoxklinik där jag har fått hjälp förr, dock betalt allt själv…och han sa att han kan hjälpa mig att administrera botoxen bara jag hade ett recept….kontaktade min husläkare som harbehandlat mig för min migrän, han hade tyvärr ingen behörighet att skriva recept för det men skickade en remiss till Neurologen på CSK (Kristianstad Sjukhus).                                     Fick svar att dom inte gör denna behandling!!……efter många veckors väntande så ringde läkaren äntligen upp mig då jag ville ha info om hur jag ska gå tillväga eller hitta någon som utför denna behandling MEN det visste han inte…..sök på nätet sa han!!!!!!

Har googlat och försökt men hittar inget och börjar ge upp, SÅ  min fråga är: HUR SKA JAG GÅ TILLVÄGA NU???  och NÅGON SOM KAN REKOMMENDERA NÅGON DOKTOR???

Tacksam för alla svar!!!

M.v.h

Michael Karlsson

Annons:
Snurpan83
2013-08-20 02:44
#1

Hej!

Tyvärr vet jag ingen i Skåne-trakten då jag själv bor i Stockholm. Jag får själv botoxbehandlingar hos en Neurolog här i Stockholm och det går på högkostnadskortet.

Det måste väl finnas fler neurologer även i Skåne trakten som gör detta.. Det ska ju egentligen din husläkare veta och vet han/hon inte det så tror jag att han/hon är skyldig och kolla upp detta.

Hoppas någon från Skåne kikar in här och kanske vet nåt :)

/L

 

michaelinil60613
2013-08-20 08:14
#2

….mmmm, Tack Snurpan83 iaf!

Får tyvärr bara "runaround" från läkarna här i Skåne, hade        hoppats att dom åtminstånde kunde visa mig i rätt riktning!

Aniara4
2013-08-20 23:40
#3

Har inte heller något konkret tips, men har du kollat privata neurologer utanför sjukhusen, som har avtal med landstinget = går på högkostnadsskyddet? Den jag gick hos och fick Botox är en sån.

michaelinil60613
2013-08-21 11:01
#4

Tack iaf, Aniara4!

verkar vara nästan omöjligt att hitta!…men får söka vidare😕

M.v.h

Michael

Tessan1978
2016-10-13 21:21
#5

Hej! Vet att detta inlägg är jätte gammalt, men fann du nånsin nån som hjälpte med botox p högkostnadsskyddet i Skåne! Jag letar nämligen just nu! Vh Tessan

Herveaux
2016-10-13 21:48
#6

#5 TS har inte varit aktiv på iFokus sen 2013.

Jag kan tyvärr inte heller hjälpa dig, men hoppas du hittar en lösning!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
[LadyK]
2016-10-21 00:16
#7

Jag tror att Jacek i Kristianstad gör det men vet inte om det går på högkostnad…

Sök på Face It kristianstad

Upp till toppen
Annons: