Annons:
Etikettmigrän
Läst 3947 ggr
Migränsissi
2013-10-29 13:01

Jag var livsmedels och läkemedels förgiftad !

Hej, jag har haft huvudvärk och migrän nästan hela livet.

  Det började i tidiga tonåren och har sen accelererat.              Arbetade som frisör vilket också bidragit till massa spänningshuvudvärk.

Jag har spenderat en förmögenhet på alternativa behandlingar hos massörer, akupunktörer, naprapater m.m plus provat yoga och styrketräning men min migrän har alltid kvarstått 😢

Jag har sökt hjälp på olika vårdcentraler men upplever att dom är ganska ointresserade och ovetande om vilket helvete det är att leva med migrän år ut och år in - årtionde ut och årtionde in.

Läkarna sa alltid att migrän inte går att bota men att det kommer ständigt nya och effektivare mediciner, jag har provat massor men tyckte aldrig om att stoppa i mig tabletter, dom har ofta konstiga och läskiga biverkningar.

Det kändes också fel att få antidepressiva när det var migrän jag sökte för. Men det är ju klart att man blev deprimerad av all värk. Dom senaste tio åren låg jag utslagen nästan varje helg.

Migrän varierade mycket i både styrka och längd, allt från lätt morgonhuvudvärk till svåra känslor av tillintetgörelse, ibland med långdragna kräkningar. Varenda anfall var en kamp där migrän alltid vann 🤦‍♂️.

Vi hann bekanta oss mycket väl under dom trettio år som vi tillbringat tillsammans, medan vänner och övriga familjemedlemmar var på utflykter, restaurangbesök, fester, konserter, kurser, m.m levde helt enkelt. Måste erkänna att det är en stor sorg att ha behövt missa så mycket av livet och att ha behövt ha såååå ont när det visade sig att dom botade migrän redan i början av 1900-talet med rätt kost !?  

Först trodde jag inte på det, sen tänkte jag att jag får väll prova själv och se ?

Jag gjorde en avgiftning i form av en fruktfasta och blev jättedålig med fruktansvärd migrän, viket tydligen hörde till, och inga värktabletter fick man ta, det var ju en avgiftning. Efter en månad började jag må bättre och bättre, sen en ny migrän men "bara" i 36 timmar. Jag åt nästan bara frukt och råkost, lite fullkornsbröd, naturell yoghurt, örtteer, nötter och frön i flera månader samt skötte sovtiderna.

Under första året fick jag en svag migrän vid menstruation men migränattackerna blev svagare och svagare tills dom ebbade ut och försvann. 🙂

Nu har jag varit helt besvärs- och läkemedelsfri i några år.

Idag förstår jag att det var min förgiftade kropp som orsakade min migrän.

www.miraculis.se

Annons:
Bivax
2013-12-20 06:16
#1

Häftigt att läsa att det är fler som blir av med migränen efter en kostomläggning. För min del hette lösningen lchf. Efter 30 år av svår migrän.

Odette
2014-02-28 15:26
#2

Härligt !! Kul att höra om de som faktiskt blivit bättre!

Nu har inte jag migrän utan någon form av kronisk spänningshuvudvärk, men undrar lite om någon blivit bättre från en sån huvudvärk genom att ändra kost etc? Eller är det mest migrän man kan påverka via kost?

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Upp till toppen
Annons: