Annons:
Etikettallmänt-ont-i-huvudet
Läst 8129 ggr
Disturbed-Angel
2/15/14, 10:12 PM

Någon som känner igen huvudvärken?

Jag har börjat uppleva en ny sorts huvudvärk. Allt började för ett par månader sedan. Jag känner mig varm, liksom febrig trots att jag aldrig har temperatur över 37,5.  Sedan så har jag som en tryckande smärta i huvudet varje gång jag böjer mig fram. Det känns som att alla blodkärlen ska explodera/hjärnan inte får plats i huvudet. Ibland kan de även susa i öronen som om jag hör mitt eget blod. 

Har haft detta flera gånger i veckan sen 4-5 månader tillbaka. 

Är det någon som känner igen detta och vet vad man kan göra? Har haft migrän hela mitt liv men tycker inte att detta känns som min migrän så vill därför inte medicinera med min migränmedicin.

Annons:
silversol35
2/15/14, 10:23 PM
#1

Bihåleinflammation? Brukar vara vanligt att det just gör ont när man böjer sig fram då. Gör det mest ont framme vid pannan?

Disturbed-Angel
2/15/14, 10:39 PM
#2

#1 njaa..Det gör inte ont vid bihålorna eller pannan. Känns mer som om någon tar ett skärp och dra åt väldigt hårt över hela hjärnan. Men kanske kan vara bihåleinflammation ändå?

silversol35
2/16/14, 9:06 AM
#3

Kanske, man kan ju alltid få symtom som är lite annorlunda än de "ska" vara. Men det är förstås konstigt att du får det så ofta, om det inte är så att det ligger kvar och inte läker ut. Hade jag varit du hade jag bokat läkartid, man ska helst göra det om man får en "ny" sorts huvudvärk. En annan tanke var om du kanske tar någon medicin, rätt många har ju hv som biverkan. Om du börjar med den när hv började alltså.

Disturbed-Angel
2/16/14, 2:54 PM
#4

Ja, Det är möjligt att det kan vara en biverkan av en medicin. Har börjat med två nya den senaste tiden. Jag tar Extavia varannan dag och Saroten varje kväll. 

Jag upplever att alla muskler i rygg och nacke är stelare än vanligt, får ofta kramp. Så funderar på om det kanske kan vara spänningshuvudvärk?

silversol35
2/16/14, 10:17 PM
#5

Ja, det kan det kanske vara. När man böjer sig fram sträcks ju musklerna på ryggsidan och då kan det säkert spänna mer över huvudet. Varför har du blivit mer spänd?

Disturbed-Angel
2/16/14, 10:19 PM
#6

#5 Jag vet faktiskt inte om det eventuellt är en biverkning av medicinerna eller om det kanske har med min MS att göra. Får prata med min läkare om det när jag blir inlagd på onsdag.

Annons:
silversol35
2/16/14, 10:24 PM
#7

Jag var såklart tvungen att kolla på extavias biverkningar och muskelstelhet och influensakänsla är tydligen en mycket vanlig biverkning. Men hör med läkaren, låter klokt. 😊

Disturbed-Angel
2/16/14, 10:29 PM
#8

Jaa, Jag ska börja med ny medicin på onsdag så jag hoppas att det är en biverkning som går över med bytet :)

silversol35
2/16/14, 10:49 PM
#9

Håller tummarna för det! 😊

Disturbed-Angel
2/16/14, 11:16 PM
Upp till toppen
Annons: