Annons:
Etikettallmänt-ont-i-huvudet
Läst 6026 ggr
[Mysstrumpan]1
3/6/14, 5:28 PM

Konstant huvudvärk... hjälp!

Jag har lidit av konstant huvudvärk otroligt länge nu. Ungefär 2-3 år. Har gått till vårdcentralen och dom skrev ut lite starkare alvedon som funkade när jag var inne på första burken ( fick fyra burkar utskrivna ) men dom har nu slutat funka. Gjorde en hjärnröntgen för att utesluta hjärnblödning mm men det visade ingenting. Migrän är också uteslutet.

Kan inte göra nånting längre, huvudvärken är så jobbig att jag inte har någon ork kvar i kroppen alls. Har inte ont i någon speciell del av huvudet utan det är verkligen i HELA huvudet. Kan inte ens höja armen utan att huvudet börjar dunka nått förj**ligt. Känns som att huvudet kommer sprängas. Går och lägger mig med huvudvärk, vaknar med huvudvärk, huvudvärk hela dagen - och så är i princip alla mina dagar.

Nu ska jag gå till en sjukgymnast som ska känna på nacken och ryggen. Men tror inte att det kommer ge mig något svar heller.

Är det någon som känner igen sig på mina symptom? Fick ni någon diagnos? Vad tror ni att huvudvärken kan bero på? 😭

Annons:
Evisen
3/6/14, 5:35 PM
#1

Du kanske är behov av glasögon? Det kan ge huvudvärk då man anstränger ögonmusklerna för se längre/kortare avstånd.

Gnisslar du tänder i sömnen? Det kan ge huvudvärk, och enklaste sättet är be tandläkaren om bettskena som du har nattetid.

Eller är det bara helt enkelt stress som gör att du har ont i huvudet?

Vätskenivån är juh viktig. Märker själv att jag har lätt att få huvudvärk när jag slarvar med att dricka vatten.

Brukar själv ha huvudvärk rätt ofta, men aldrig så jobbigt som du tycks ha det. Hoppas att det löser sig för dig.

Alternative
3/6/14, 5:40 PM
#2

Haft kompisar med liknande problem.
Men där visade sig att de blivit beroende av Treo och andra smärtlindrande tabletter.
De hade ätit smärtlindring för länge.
Efter en avgiftning så släppte deras huvudvärk.

Huvudvärk består till 98% av vätskebrist, så värktabletter för huvudvärk bör inte rekommenderas alls.

Tarotstollan
3/9/14, 2:18 AM
#3

Om du inte får någon hjälp hos sjukgymnasten så testa en kiropraktor istället.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Alternative
3/11/14, 6:58 PM
#4

Kan även vara att du har mögel hemma, en god vän fick det konstaterat nu i veckan.

Hon har haft migrän till och från i perioder, och när hyresgästföreningen gick genom hennes lägenhet hittade de svartmögel.
Svartmögel är 1 av flera mögelsorter som framkallar huvudvärk och migrän.

maddilin
3/30/14, 7:42 PM
#5

Jag har haft samma problem i ca 7 år, har slutat med smärtlindring för det hjälper iafinte. Gjort kontraströntgen och magnetröntgen på huvud och nacke. Gått till en sjukgymnast, inget har hjälpt. En läkare sa att det var vanlig spänningshuvudvärk men det tror inte jag på så nu utreder dom mig på neurologmottagningen.

[HM-Liight]
4/11/14, 7:14 PM
#6

Åh vad jag känner igen mig. Jag är precis likadan.

Direkt när man vaknar så känns det bra, 30 sekunder senare börjar eländet.

Jag har muskelavslappnande medel, för mina axlar är som fiolsträngar, jag får Norgesic, som är som du beskriver "starkare Alvdedon" ungefär. Det hjälper inte ett smack.

Har gjort ett ultraljud p åmin nacke, då de trodde att jag hade något som kallas "Buffalo  Hump", de har de trott i 10 år nu, men jag vägrade ge mig, jag vägrade att lida varje dag, vägrade att få alla "nej" på remisserna och ställde till ett elände för varenda läkare jag kunde hitta.

Svaret var det samma från alla håll och kanter; - Nej, Buffalo Hump-skador ger inte värk.

Inte värk, vad hade jag då? 

Pratade igen med min läkare och sa att något är fel, trots att magnetröntgen inte visade något, jag åkte in akut 30 gånger på 2 månader av olidliga smärtor.. Fick kraftigt avslappnande medicin och Citodon och kunde åka hem efter några timmars vila. 

Jag vet vilket elände du har. Att kalla detta för ett problem som huvudvärkstabletter ger, åh jag vill täppa igen eran mun, ni vet inte vad ni pratar om. Jag har provat precis allt, utom att steloperera min nacke, som jag var inne på ett tag. Jag har fått akupunktur, massage, ström, vattenaerobics, värme, kyla, Tigerbalsam, stretchingprogram, avslappningsövningar, cirkelgymnastik, olika madrasser, olika kuddar, glasögon, tandskena, att inte ta några värktabletter alls, vilket gjorde att jag hamnade på akuten. But you name it and I have tried it!

Ultraljudet jag krävde att de genomförde, visade förra veckan på en mycket svår inflammation på hela den yttre ryggmuskeln! 

Den som ligger ytterst och går från bakhuvudet, ut över axlarna, över skulderbladen och ner i ryggen. 

Ingen hade kollat upp något om en möjlig inflammation, om jag hade någon. Nu får jag inflammationsdämpande medel, sjukgymnastik och har börjat vakna utan minsta spår av huvudvärk. nacken fortsätter att svullna upp ibland, men det kan jag ta, nu när jag vet vad felet är. 

Alla trodde en sak, Buffalo Hump, de såg inget annat alternativ, och det var ju ett elände, den besvärliga kvinnan gav inte upp, hon hade ont och nu, efter 22 år, har jag äntligen smärtfria dagar. 

Att skaffa en madrass utsedd för exakt din kropp är ett måste, likaså är kuddar för din nacke och dina axlar ett måste, även om det kostar dig en slant, men försök att köpa in det. 

Lycka till, du är väl värd det, men ge inte upp, de kommer att hitta vad som orsakar din huvudvärk med. De som talar och säger att det enbart beror på mediciner, har ingen aning om vad de pratar om och har aldrig lidit på det sättet som du tyvärr gör. 

Kram.

Annons:
Odette
4/21/14, 11:40 AM
#7

Jag ger mig själv max 1 år till med den huvudvärk jag har i dagsläget. Sen ger jag upp.

Det blir bara värre och inget hjälper, har inte ens bra dagar längre utan nu är det konstant från morgon till kväll.. Vad har man för framtid med den här skiten- ingen! :(

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

satsuke
4/24/14, 1:50 PM
#8

Jag har haft väldigt mycket huvudvärk i perioder, både migränliknande och annan huvudvärk. Både svår och lättare huvudvärk blandat. För min del finns den där för det mesta direkt när jag vaknar och stannar sen 2-3 dygn och flyttar sig lite under den tiden. Jag är lite negativt inställd till smärtlindring via mediciner när det gäller ex huvudvärk eftersom jag har fall av beroende i släkten som jag sett på nära håll. Så jag har gått och fått akupunktur mot huvudvärk och det har hjälpt väldigt bra. Första omgången var för ca 15 år sen, gick kanske 10 ggr, sen hade jag väldigt lite huvudvärk under flera år. Sen kom den tillbaka, då gick jag återigen knappt 10 ggr och har varit rätt bevärsfri tills för ca ett halvår sen. Nu är jag tillbaka med huvudvärk ett par dagar i veckan och kommer gå en omgång till med akupunktur nu. Det är ju lätt att prata om allt möjligt förebyggande som man kan göra för att minska risken för huvudvärk, men det går knappast att genomföra när man är mitt i huvudvärken.Därför skriver jag inget sånt här alls. Men en sak är säker, att sluta med den medicinen du har kommer knappast göra huvudvärken värre. Jag hittade en intressant artikel på nätet för inte så längesen om huvudvärk, i Läkartidningen. Där hade man gått igenom olika typer av "farlig" huvudvärk och den var skön att läsa för mig då när jag nyss hade legat i ett tyst mörkt rum i flera dagar utan att knappt kunnat röra mig. Det är liksom tröstande att läsa att ens värk inte är tecken på något livshotande eller annat "farligt". Jag upplever att många som aldrig har haft mycket och rejäl huvudvärk viftar bort det. "Riktig" huvudvärk är inte alls sån som man kan få på eftermiddagen för att man druckit för lite, sovit dåligt eller är stressad….sådan huvudvärk kan man ju ha och fortfarande vara på jobbet (om än inte med full fart), äta mat, ta en promenad, skriva ett mejl… I alla fall - akupunktur är mitt förslag! OBS Hos någon med gedigen utbidning.

[Eleya]
5/6/14, 2:15 PM
#9

Jag har haft spänningshuvudvärk och migrän i längre perioder i 3-4 år. När jag till slut inte pallade mer utav det och andra symtom gick jag till äkaren och han sa STRESS..OMG, jag blev skitförbannad, klart som F*N att det är stress, men hjälp mig bort med symtomen.

flera blodprover och blodtrycksmätningar senare fick jag konstaterat mycket högt blodtryck för att vara 27år och han ordinerade piller. Jag fick även lära mig att hantera stress annorlunda.

All huvudvärk försvann..nu är det åter sedan en vecka tillbaka, men det beror på yttre faktorer såsom sorg och hög stress, men denna perioden är snart över det med, några veckor till så.

Upp till toppen
Annons: