Annons:
Etikettspänningshuvudvärk
Läst 4029 ggr
elanpelan
3/26/14, 4:12 PM

Konstant huvudvärk

Hej

 Jag har nu under nästan ett år haft en konstant huvudvärk som aldrig går över. Den sitter i hela tiden, är inte borta en stund, den kan dock variera, ibland gör det mer ont och ibland mindre. Jag har svårt att koncentrera mig, blir jättetrött, sover dåligt och drar mig ofta undan från soiciala situationer för att jag inte orkar för att det gör så ont…

Vet inte vad jag ska göra längre.. Någon som har nåt tips eller som har kännt liknande?

Bakgrunf: Huvudvärken började för nästan precis ett år sedan nu. Sedan dess har jag röntgat mig, både MR och CT, och allt såg bra ut. Har kollat synen, har även fått Akupunktur och gjort olika övningar för nacke och axlar, har testat yoga, men det är ingenting som har hjälpt. Inga sorters värktabletter funkar heller..  

Huvudvärken började i samband med att jag började ta p-piller och testade olika sorter då jag fick biverkningar av flera av dem, som bland annat huvudvärk. Slutade sedan att ta p-piller då det kändes som att det var mest nackdelar med dem. Det var dagen efter jag slutade som denna konstanta huvudvärk började, och har suttit i sedan dess. 

De läkare jag har varit hos tror dock, eller kan inte se att huvudvärken kan ha något samband med p-pillrena. 

Men varför har jag denna jobbiga huvudvärk??!!!!! Är så frustrerad och vet inte vad jag ska ta mig till….

Annons:
citronmelissa
3/26/14, 4:19 PM
#1

Använder du något annat preventivmedel nu? Som p-stav eller liknande som kanske kan orsaka samma biverkan? Äter du några andra mediciner?

tensmo
3/28/14, 9:35 AM
#2

Hej

Jag gillar inte medicin eller tabletter men tvingades ta treo varje vecka!!

Men jag sökte i många många år efter något naturligt mot värken!

Till slut när jag blev ca 52 år så upptäckte jag av en händelse information om ingefära, den används av Kineserna som medicin!

Så jag startade att "snusa" ingefära dvs skära en tunn bit rå ingefära och plasera den under läppen som snus!

Sedan den dagen har jag fått mindre och mindre huvudvärk tills den nuförtiden aldrig har kommit tillbaka! (varit värkfri i ca 4 år!!)

Nu behöver jag aldig använda solglasögon i starkt solsken något mer!!!!! Aldig något "tungt" huvud heller!!! :-)

elanpelan
4/1/14, 7:21 PM
#3

Nä jag använder inga preventivmedel alls nu, blev avskräckt.. Jag äter en del andra mediciner, men dessa mediciner har jag tagit sen flera år tillbaka.

Asso vad spännande med ingefära!  Låter lite konstigt ;) låter väldigt värt att testa! :) Va skönt att du blivit av med din värk! :)

I veckan fick jag Botox runt pannan, vilket tydligen skulle kunna hjälpa mot värk som är orsakad av nervspänningar. Men skulle ta några veckor till det eventuellt skulle ge effekt i så fall, så har inte kännt någon förändring än.. men hoppas! :)

citronmelissa
6/17/14, 3:20 PM
#4

Hur har det gått? Har du lika ont?

Upp till toppen
Annons: