Annons:
Etikettallmänt-ont-i-huvudet
Läst 5171 ggr
Kasumi
2014-05-06 01:08

Huvudvärk när jag kissar.

Ja som rubriken lyder… Det är så att varje gång jag går på toaletten (sen flera år tillbaka) och ska kissa, så börjar man ju som vanligt med att ja ni vet ju hur man gör när man ska kissa typ koncentrerar sej lite och börjar kissa, ja inget konstigt med det. Men det är sen det konstiga börjar, såfort jag har kissat "klart" så känner jag att jag inte alls är klar, utan får sitta några minuter extra och vänta ut det sista, sen måste jag trycka med alla muskler jag har för att få ut det sista, ibland är det bara några droppar och ibland kommer det lika mkt mer som jag nyss kissade. Och jag får ta i så mkt att jag känner det ända uppe i huvudet, känner alltid på en speciell punkt. Om du har mittbena och lägger din tumnagel på benan så är det precis uppepå skallen där tummen börjar, om ni fattar? på högersidan.. ibland kan jag känna precis i mitten uppe på huvudet också. Det känns typ som att få en kniv där eller nåt. Men igår hände nåt riktigt otrevligt, när jag satt och gjorde precis så, så gjorde det ont på samma ställe fast det även kändes kallt, typ som kallvatten rann där uppe. Så blev orolig att jag spräckte ett blodkärl typ.. :( Har lidit av svår huvudvärk till och från snart ett år och har haft ont just där väldigt ofta, min syster fick en hjärnblödning för några år sen och min mormor dog i en. Så jag är lite orolig att jag framkallar nåt sånt?! Var på magnetröntgen i somras för mitt huvud, såg bra ut men det hjälper ju inte mej idag efter det här. Kan även säga att jag inte får så när jag gör nr 2, inte ens i närheten av samma känsla i huvudet.. Jag har googlat efter ett svar men inte funnit nåt bra som passar in på det här, så är jag helt ensam om detta? Tack till er som tar er tid att läsa och komma med "råd"

Annons:
[MrDiabolic]
2014-05-06 01:21
#1

Huvudvärken beror möjligtvis på att du måste ta i. Hade du varit man, hade jag rått dig att få prostatan kollad, men eftersom din profil säger att du är kvinna, förutsätter jag att du inte har någon prostata.

Jag tycker du ska boka tid hos en gynekolog som får undersöka varför du inte kan kissa ordentligt.

JohannaEkroth
2014-05-06 01:28
#2

Gynekologen tittar dock inte efter problem med kisseriet som inte har med kvinnans fortplantningsorgan att göra, utan TS måste gå till sin läkare på vårdcentralen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[MrDiabolic]
2014-05-06 01:35
#3

I stand corrected. :)

Trodde gynekologen hade med hela könsorganet att göra, även urindelen. Men efter lite googlande hittade jag, att urinorganen hos båda könen är en urolog som har hand om. Och då får man nog gå genom VC för att få en remiss.

JohannaEkroth
2014-05-06 01:46
#4

#3 Det stämmer. 🙂

TS - Det är inte helt okej att det ska vara så svårt att kissa som du upplever det. Man ska inte behöva krysta.

Men jag tycker du ska gå till din läkare på vårdcentralen och berätta dels hur svårt du har att kissa och sedan hur det känns i huvudet.

Dricker du väldigt mycket under dagen?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Kasumi
2014-05-06 07:30
#5

#1 Det stämmer, jag är tjej. Jag lär ju inte ha typ njursten eller nåt iaf, det gör väl ont som f-n? Sen har jag ju haft problemet i flera år, men ja vårdcentralen har jag tänkt ringa flertal ggr, men sen i somras så har jag vart där så mkt för just huvudvärk, och känns inte som dom lyssnar på mej. Men men, får väl ta tummen ur o ringa ändå kanske.

Kasumi
2014-05-06 07:36
#6

#4 Jag är väldigt dålig på att dricka, speciellt vatten. Isf blir det mest Zero (Coca Cola) eller juice jag dricker. O juice tkr man ju borde göra saken lättare, eller har jag fel? Nej jag antar man inte ska behöva ta i eftersom jag inte alltid har gjort det, så får väl ringa.. Men förmodligen kommer jag väl inte göra det om jag känner mej rätt, men kanske :) Tack för att ni båda tog er tid att svara btw.

Annons:
JohannaEkroth
2014-05-06 10:01
#7

Om du inte är nöjd med din vårdcentral eller läkare på vårdcentralen så har du all rätt att byta vårdcentral eller läkare.  Tycker att det är en åkomma som du ska söka för.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Kasumi
2014-05-07 23:48
#8

#7 Ja juste det har jag ju glömt, har ju bytt från min en gång när jag flyttade osen bytt tillbaka. Då kan jag ju bara byta till den staden jag bodde i då, som ligger väldigt nära, finns 2st där. Den ena sammarbetar med denna i min stad o den andra är nåt helt annat, har min tandläkare där så kan ju lika gärna ha sjukvård där oxå då! Tack för tipset :)

Upp till toppen
Annons: