Annons:
Etikettmigrän
Läst 3773 ggr
Sandrantolv
2014-05-17 00:01

Har jag migrän?

Jag har jätte ont i huvudet ibland och om jag gör migräntest på intenet stämmer det flesta symtomen.jag är ljuskänslig och får ont i huvudet av ljus både från solen och t.e.x en mobil eller en lampa.Innan jag får ont i huvedet så är jag både trött och irriterad och kan inte koncentrera mig.Jag har ont oftast i ena hjärnhalvan och har ont över ögonen.och när jag kollar på t.e.x en lampa eller min surfplatta så kommer massör ac ljusblixtrar och ser lite dimmigt och när jag kollar på tv så kan ljudet vara helt bullrande.jag kan ha ont i huvedet från flera timmar till flera dagar.När jag får så ont går jag och lägger mig under tecknet med solbrillor på och täcke över och det minsta ljus som kommer blir allt bara värre och jag har inga persienner.Om jag ska hålla på med mobilen eller vid min surfplatta måste jag ibland ha solglasögon.När jag har massor av prov en vecka och sen har jag massor av fritidsaktiviteter så blir jag så stressad så efter allt är över får man jätte ont i huvudet.många i min släkt har samma symtom men ingen har haft nån diagnos och jag har läst lite på olika sidor och det står att 70 % av dom som har migrän kan vara ärftligt så kan det vara att jag har migrän? Jag vill veta för eftersom inte alvedon inte fungerar och jag står knappt ut med huvudvärken och mina betyg i skolan blir förstörd.

Annons:
JohannaEkroth
2014-05-17 00:44
#1

Låter som migrän. Men det kan bara en doktor avgöra. Ring din vårdcentral och boka tid. Berätta att alvedon inte hjälper mot dina huvudvärksattacker. Berätta för doktorn precis som du har gjort här. För det finns hjälp att få.

Det viktiga är att ta medicinen så fort man känner att migränen är på gång.

Har du provat kombinationen alvedon 500 mg + ipren 400mg.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Sandrantolv
2014-05-17 12:06
#2

Jag har provat Naproxen orifarm på 500 mg

JohannaEkroth
2014-05-17 16:48
#3

Naproxen hjälpte dock inte mig utan det verksamma ämnet i ipren var det bästa. Doktorn skriver ut Tradil vilket är en vidareutveckling av ipren och den tar jag tillsammans med alvedon. Har även en triptan (speciella migränmediciner) att ta till när inte vanliga tabletterna hjälper.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Upp till toppen
Annons: