Annons:
Etikettövrigt-huvudvärk
Läst 3454 ggr
HogOnIce
2014-07-16 15:03

Arnold-Chiari

Hej!

Jag har Arnold-Chiari och sitter just nu hemma på min sista sjukskrivningsvecka efter att ha opererats i Maj. Det tog 15 år innan jag fick träffa läkare som ens trodde på min smärta, jag har hamnat mellan stolarna otaliga gånger och pratat med läkare som förklarat för mig att det är mitt "undermedvetna", att det inte alls kan vara så illa eftersom jag inte kräks av smärtan och att det nog egentligen i grund och botten är helt och hållet mitt eget fel.

Det kändes fantastiskt att äntligen få träffa en läkare som trodde på min smärta, och som genom enkla medel kunde hitta ett fel, som man förhoppningsvis kunde åtgärda. 

Men min huvudvärk är kvar, kanske är den till och med lite värre nu än innan och jag är helt vilse över vad jag ska göra för att lindra det. Jag har ett helt skåp fullt med smärtstillande som jag avskyr, eftersom de gör att jag blir supertrött och tappar fotfäste i verkligheten.

Jag är lite otålig, kanske tar det längre tid innan operationen hjälper? Finns det fler här som har samma sak?

Annons:
Waza
2014-09-14 21:40
#1

Hej! Ja har en Arnold Chiari missbildning och opererades i slutet av April. Jag hade konstant huvudvärk innan och den är dessvärre fortfarande kvar och i samråd med läkare har vi inte hittat ett enda preparat som gör mig värkfri. Ja har varit heltids sjukskriven enda sen operationen, jobbade 3 dagar men de gick inte alls. Nu orkar jag inte va hemma å låta tiden bara gå så ja har börjat plugga komvux kurser på distans dvs själv valt att avbryta sjukskrivningen som annars hade fortsatt .

Upp till toppen
Annons: