Annons:
Etikettallmänt-ont-i-huvudet
Läst 5063 ggr
ErikB90
2015-02-07 16:38

Konstig huvudvärk

Hej, Jag är 18 och

Jag har haft en konstig huvudvärk i ett par veckor, den har var ihållande och lite tryckande och är alltid på högra sidan av huvudet, den byter position hela tiden (från pannan och bjässen till över örat, bakhuvudet och slutet av nacken, huvudvärken är ganska svag och märker ibland knappt den när jag håller på med något t.ex när jag sitter vid datorn.  Det svider i högra ögat, alltså samma sida som huvudvärken sker och jag har känt ett tryck bakom ansiktet  då och då.  Ibland får jag ont i käken när jag sätter ihop tänderna oftast på högra sidan men ibland på vänstra sidan. Ibland sticker det till i handen eller fingertopparna på båda händer, har tappat sexlusten och har märkt att min avföring är lös (om det ens har med saken att göra) och kände mig lite illamående en vecka fast det har gått över.

Jag var på vårdcentralen där gjorde en full kroppskontroll (EKG, Blodvärde, blodsocker, blodtryck som visade inga dåliga resultat  och de har skickat mitt blodprov till sjukhuset  för att se på andra värden (som inte har kommit tillbaka) och ett fjantigt test där de kollade min balans och styrka som gick bra.

Det konstiga är att nästan allting sker på högra sidan.

Vill också tillägga:

Jag har varit borta från skolan i princip 4 terminer på grund av personliga problem och spenderat min tid hemma på datorn varje dag i samma position, sitter väldigt länge upp till 7-10 timmar i snitt dagligen, och äter väldigt lite, äter typ godis varje dag.

Annons:
JohannaEkroth
2015-02-11 20:18
#1

Det "fjantiga" testet du fick göra var en neurologisk undersökning och de kontrollerade helt enkelt om du har några tecken på hjärntumör eller några andra neurologiska avvikelser.

Jag tänker migrän, den är oftast ensidig och kan dra med sig illamående. Men att den är ihållande tyder inte på migrän, men kanske blandad med spänningshuvudvärk, då migränen brukar komma i attacker upp till 72 timmar.

När min migrän är som värst får jag ont i det ögat på den sida där värken sitter och det kan kännas i käken/kinden också. När migränen inte är fullt utvecklad hos mig utan när den börjar komma, så känns det nästan som elektricitet uppe i hjärnan. Svårt att förklara.

Har de skickat någon remiss för röntgen av hjärnan din?

Du ser inte dåligt? Tänker att du sitter mycket vid datorn och så och huvudvärk kan tyda på synbesvär. Själv har jag en liten, minimal skelning, som inte syns utifrån, på mitt ena öga och det ögat kan ibland göra ont och jag får huvudvärk. Har du varit hos en optiker och kontrollerat din syn?

Dricker du tillräckligt med vätska? Då menar jag inte urindrivande saker som cola, kaffe, energidryck. Utan annat. . Äter du dåligt, så absolut kan du få huvudvärk av att blodsockret blir lågt. Du kanske har vitamin eller mineralbrist av  att inte äta ordentligt.

Om du sätter som rutin varje dag när du går upp att äta någon frukost, en macka och juice eller flingor och mjölk, yoghurt, kvarg, frukt eller om du har en mixer kan du mixa en smoothie lite snabbt. Frukosten är det viktigaste målet på dagen.

Kan du byta ut godiset mot till exempel gurkstavar och morotsstavar som du dippar i chipsdip. Det är grymt gott. Likaså äppelklyftor och dippa i socker utblandat med lite kanel, eller sköra en apelsin i klyftor och gnaga på.

Oro är ju någonting också som kan ge ihållande huvudvärk och att inte må helt bra skapar ju en oro. Jag har själv i yngre år missat skolan en del och även jobb. Men så fick jag reda på att jag hade befogenheter att ha det jobbigt med det. Och jag vet vilken stress det skapar.

Hur sover du? Tillräckligt mycket? Du har inget ont i nacken eller ryggen eller så.

Om du inte går ut så kan du åtminstone prova att göra några övningar hemma för att röra på rygg och nacke. Var för några år sen fast vid WoW, så jag vet hur det kan vara.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

ErikB90
2015-02-13 12:28
#2

Ja, jag har ont i nacken,  mest på högra delen när jag går och lägger mig, jag sover på ett konstigt sätt, sover på mage men vrider huvudet åt sidan, det kanske är därför men jag är inte säker.

ErikB90
2015-02-13 12:52
#3

Glömde också skriva att labbresultaten från blodproven kom igår, hade överskott av sköldkörtelhormoner och en väldigt stor brist på vitamin-D.

Upp till toppen
Annons: