Annons:
Etikettövrigt-huvudvärk
Läst 7084 ggr
nadilda
3/2/15, 10:06 PM

Extrem huvudvärk

Jag har migrän, spänningshuvudvärk och är kraftigt ljudöverkänslig. Men nu några gånger har jag fått huvudvärksattacker av ett helt annat slag. Till skillnad från under mina migränanfall så kommer dessa anfall alltid under natten vid ca klockan ett och väcker mig bryskt. Jag får varken konstig syn, blir yr, känslig för ljus/ljus, mår illa eller skakar som jag gör under migränen. Därimot har jag betydligt ondare, så ont att jag varken kan ligga eller sitta utan bara stå upp. Spyr ofta men inte av illamående utan för att jag har så ont. Känns om mitt huvud brinner och kan äta Ipren/alvedon tills det sprutar genom öronen utan att det hjälper. Dagen efter är jag helt slutkörd. Händer tack och lov inte så ofta, men när det väl händer är det verkligen hemskt. Svårt att beskriva smärtan, men är så pass illa att jag helt enkelt inte vet var jag ska ta vägen. Undrar vad det kan vara! Kan tillägga att jag är sexton år och är generellt sätt ganska stressad. Denna huvudvärken tycks dock inte följa stressen som migränen gör

Annons:
Aleya
3/2/15, 10:09 PM
#1

Uppsök läkare!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Forest]
3/2/15, 10:13 PM
#2

Jag har själv huvudvärk som kan väcka mig, ofta har jag spänt mig och pressat käkarna/tänderna. Jag får dok migrän i regel efter detta och det håller i sig ca 3-4 dagar. Jag hoppas du får tips men kanske är det även bra att kontakta läkare om detta.

farvendal
3/2/15, 10:15 PM
#3

Det är nog migränanfall du får men väldigt kraftiga såna. Uppsök läkare!

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

nadilda
3/3/15, 6:45 AM
#4

Har själv misstänkt att det är en variant av migränen, men tvivlat lite eftersom smärtan är så annorlunda. Men får nog ta och uppsöka läkare!

nadilda
4/16/15, 9:30 PM
#5

Så då var läkarbesöket avklarat! Blir en magnetröntgen av hjärnan om ett par veckor 😐 Skönt att få huvudet genomkollat men är så drygt att ligga stilla! 

Sedan fick jag imigran nässpray utskrivet som jag ska testa att ta under de värsta attackerna, så håller tummarna för att det hjälper 👍

[Forest]
4/17/15, 8:44 AM
#6

5 den tycker jag är bra, har visligen två andra som jag tar till. Hoppas det går bra på röntgen och det är bra att dom kollar upp allt :)

Annons:
nadilda
5/31/15, 9:45 AM
#7

För någon vecka sedan så använde jag imirgan för första gången och tyvärr så hjälpte det bara marginellt. Jag tog i för sig det rätt så sent in i anfallet, men det skulle man kunna göra enligt läkaren. Visserligen kräktes jag inte mer efter att jag tog den, men det kan lika bra ha varit en slump. Var knappt märkbart om huvudvärken minskade eller inte.

Har fortfarande inte fått något svar på röntgen eller blodprov, men snart borde det komma tycker jag!

Maria
12/1/15, 9:39 AM
#8

#7 Såg att tråden är från i våras men undrar hur det gick med ditt röntgensvar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

nadilda
12/1/15, 2:00 PM
#9

#8 Tack och lov såg både röntgen och blodprovet bra ut! Tyvärr kommer anfallen oftare och är värre nu än innan, förra gången var jag nästan inte kontaktbar. Dessutom är imigram totalt verkningslöst på mig. Vi ska kontakta neurologen igen.

Rainee
2/16/16, 5:46 PM
#10

Åååh bara 16 år och du har det här helvetet med dig?? jag ber och hoppas på att ni hittar en lösning, det bör ni göra. Stå upp på dig och kräv hjälp!! Du får gärna uppdatera om det händer något. Skickar styrkekramar till dig ❤️

[Forest]
2/16/16, 6:42 PM
#11

10 Är det inte vanligt att antingen får migrän man detta i tonåren eller efter man fått barn? Så har min läkare sagt till mig. Jag hade ett helsike i ts ålder men sen avtog dessa återkom efter jag vart 35 år då med familjestress (som jag inte tar upp) och bortgång i familjen.

Rainee
2/16/16, 7:14 PM
#12

#11 Jag vet inte, kanske men jag har aldrig haft så och inte många av mina kompisar heller. Några men har aldrig trott att det varit vanligt 😮

nadilda
3/2/16, 5:40 PM
#13

#10 Tack då mycket! <3 Just nu fortsätter huvud att krångla på, migränanfallen kommer ofta just nu. Både de vanliga och de mer extrema. Dessutom har min dagliga spänningshuvudvärk varit lite extra krånglig den senaste tiden. Jag väldigt mycket i skolan just nu så är ju rätt så tydligt vad det beror på. Blir less på det! Är så himla mycket som ska hinnas med hela tiden, har liksom inte tid med de urladdningarna migränanfallen går.

Annons:
[Forest]
3/3/16, 9:04 AM
#14

13 Åh det låter inte roligt 🥵 Har du pratat med någon lärare om detta? det låter som du är stressad och att du upplever mycket press genom skolan.  Har du möjlighet att göra något du trivs med och där du kan tanka på mer energi och koppla av samtidigt? Jag har börjat äta magnesium varannan dag tar jag flytande andra tabelett båda köpta på hälsokostbutik. efter detta så har min migrän blivit bättre kanske kan vara något för dig att testa.

nadilda
3/3/16, 3:59 PM
#15

#14 Jag har pratat med mina lärare så de har koll på läget. Vill gärna att de ska veta om att jag har migrän så att de inte blir rädda om jag plötsligt faller ihop eller förlorar synen. Kan få rätt så dramatiska anfall ibland… Jag är nog stressad och har mycket press på mig, men tyvärr är det nog bara jag själv som sätter den pressen på mig. Har väldigt svårt att göra saker halvhjärtat, dessutom är jag väldigt förtjust i skolan😛 Detta gör att jag nog pressar mig lite onödigt hårt tyvärr, ska t.ex. må jäkligt dåligt för att jag ska gå hem från skolan..

Jag gör väldigt mycket utanför skolan som jag tycker är roligt, har ju bl.a. två hundar som jag är väldigt aktiv med. Tränar dessutom mycket. Jag ska nog ta och testa magnesium faktiskt, har hört det från flera nu. Jag har ju dock blivit kollat så att jag inte har några brister av något.

[Forest]
3/3/16, 7:15 PM
#16

15. Jag har även testat och inte hade jag brister på något men jag börja med både järn och magnesium nu tar jag inte järn så ofta utan 2 gånger i veckan det är flytande. Men jag tror det är magnesium som har hjälp mig, visst jag får migrän men nu det kanske varannan månad. Innan 1-2 gånger i månaden och låg i flera dagar däckad.  Hoppas du slutar sätta så höga krav på dig själv så du inte stressar så mycket.

nadilda
11/10/16, 3:06 PM
#17

Lite uppdatering/gnäll. Har precis kommit hem efter en 6-7 timmars vistelse på akuten. Fick så fruktansvärt ont i natt att vi inte såg något annat val än att åka in med mig. Jag blev åtminstone ordentligt undersök av trevliga läkare/neurologer och fick lite nya mediciner utskrivet. Kommer inte riktigt ihåg vad, är fortfarande rätt så påverkas och trög av några starka tabletter jag fick idag. Var inne en gång i slutet av augusti också. Då hade jag dock inte riktigt lika ont som idag utan då var vi mest oroliga för att jag började kräkas blod…vilket helt klart var att föredra framför persen idag. Dessutom ligger jag på ca 3 "vanliga" migränanfall i veckan och ständig spänningshuvudvärk. Nu får det fasiken vända snart, börjar bli ordentligt trött på detta! Ska börja läsa på universitetet efter sommaren, då vill jag verkligen vara friskare än vad jag är nu. Nu har jag fått gnälla lite i alla fall! :-D

Rainee
12/28/16, 12:01 AM
#18

#17 Hur har det gått? Jag fick huvudvärk i samband med all stress från universitetet. Det var allt annat än kul! Funderade på att hoppa av ett tag där. Drog ned på pluggandet rejält dock och då försvann huvudvärken. Blir orolig att det kan vara något allvarligt eftersom du säger att du får såna anfall ofta och spyr blod och grejer 😮

Har annars hört att en "daith piercing" har hjälp många som har migrän. Inget vetenskapligt bevisat, men verkar som att för vissa funkar det och för vissa inte, men jag tänker att man kanske inte har så mycket att förlora! Min pojkvän har ofta migrän och han ska testa en sådan. Jag hoppas att det hjälper! 🙂

Upp till toppen
Annons: