Annons:
Etikettmigrän
Läst 4181 ggr
-Aida-
2015-05-25 11:40

Migrän utan huvudvärk

Det är tydligen vad jag drabbats av enligt akuten och ögonläkare, jag får nåt dom kallar för syn auras, har läste lite på google och de är precis vad de beskriver i texten, ser ut som typ kristaller formar som en halvmåne och expanderar, de är små olika färger som skiftar hela tiden i kristallerna, sen blir de bara suddigt och jag ser bara halvt som halvt på mitt vänstra öga, när de händer får jag panik, jag tror jag ska dö eller bli helt blind, det värsta är att de sitter i många minutrar, 15 minuter har varit max men läste att de kan vara upp till en timme.

Akuten och ögonläkaren sa att det är ytterst ovanligt att ha migrän utan huvudvärk och dom vill inte gå vidare med det, mina ögon såg helt friska ut i övrigt.

Det står ju heller ingenstans om vad som kan orsaka migrän, varför fick jag de helt plötsligt?
Kan de verkligen bara drabba vem som helst, när som helst?
Jag försöker ta djupa andetag när de händer och göra annat så jag inte känner av paniken men jag går bara runt och väntar på att de ska försvinna, de är jätte obehagligt, finns de fler här med samma syn fenomen?
De hjälper inte heller att blunda då ser man bara dom där jobbiga kristall liknande mojängerna.
Aldrig hört talas om att de kan hända med migrän, har nämligen haft familj och vänner med migrän men ingen har berättat om syn fenomen som kan uppstå, men det kanske påverkar folk olika eftersom alla är olika.

Annons:
Jessi90
2015-07-25 23:20
#1

Jag har, efter uteslutning av hjärtproblem, epilepsi och hjärntumör, fått veta att jag har en ovanlig form av migrän som gör att jag, istället för den karaktäristiska huvudvärken, svimmar av när kroppen inte orkar mer. Jag har inte mer huvudvärk än vanligt förutom att jag känner mig mer utmattad och yr/illamående efteråt. Det är svårt att tänka på migrän som något annat än huvudvärken…

Upp till toppen
Annons: