Annons:
Etikettalternativa-behandlingsformer
Läst 3904 ggr
Sealle
5/25/15, 11:48 AM

Botox mot huvudvärk?

Är det någon här med kronisk huvudvärk/migrän som tar botox?

Ifall någon gör det så undrar jag
1) hur många dagar i månaden du har huvudvärk
2) om botox har hjälpt/hur mycket det har hjälpt
3) för- och nackdelar.

Annons:
Amliv
6/5/15, 9:56 PM
#1

Jag funderar verkligen på att prova botox då jag försökt med allting annat men ingenting har hjälp men det kostar ju en del och man måste ta nytt cirka var tredje månad vad jag har läst men det är ju helt klart värt det om det fungerar!

Odette
6/14/15, 9:16 PM
#2

Aldrig hört talas om att det ska kunna hjälpa, en dum fråga- är det något man sprutar in i kroppen eller hur funkar det? 🤔

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Sabina]
6/24/15, 2:54 PM
#3

Kan man få botoxbehandlingen av sjukvården då? 
Eller får man bekosta det själv?

obstitant
7/31/15, 4:55 PM
#4

Jag har prövat, det gick på högkostnadsskyddet. Det funkade bra först, men efter 1-2 år hände något och jag fick nåt slags reaktioner av själva sticken (förmodligen inte medlet eftersom det tar ett par dagar att verka och reaktionen kom efter ett par timmar). Jag fick JÄTTEONT i anslutning till sticken, och de satt ju på precis de ställen som triggar min huvudvärk och migrän, så det var hemskt i flera dagar. Ingen medicin hjälpte heller. Så jag slutade. Men fram till dess funkade det som sagt bra för mig!

Vixxen
9/3/15, 7:43 PM
#5

Det kan fungera, men man ska vara medveten om att är att botox är ett nervgift.

http://www.fass.se/LIF/product?docType&userType&nplId=20000616000030

https://sv.wikipedia.org/wiki/Botulinumtoxin

dogg
9/25/15, 4:57 PM
#6

Samma erfarenhet, fungerade i 1,5 år sedan fick jag reaktioner som gjorde att allt blev värre så jag tror tyvärr det är en kortsiktig lösning. Kanske värt att göra i ca 9 månader allltså det blir 3 ggr eftersom det görs var tredje månad för att få ner värken och komma in i bra rutiner och hitta någon bra medicinering och sedan prova att sluta. Ge kroppen en paus och sedan börja igen efter 1-2 år om det behövs.

Hittar man inte boxot behandling där man bor som ingår i frikortet så glöm inte att du har rätt till vård utomlands vilket försäkringskassan är mycket förtegna om för de har inte råd att betala om alla som behövde skulle göra det. Men du har rätt till det bara du följer vissa regler, läs på deras hemsida - planerad vård utomlands.

Dock tycker jag intravenös smärtlindring är ett mycket bättre sätt som inte ger biverkningar och ger en ordentlig paus för kroppen. Men finns bara vad jag vet i Oslo fullt ut, varianter finns i Sverige som inte fungerar för mig och många andra, man får först injektioner överallt där man har ont, sedan sövs man ner, får smärtlindrande dropp, vaknar ca en timmar senare. Sedan får du vila 2-3 timmar på kliniken och sedan gå hem. Har varit smärtfri många veckor och hunnit komma in i bra rutiner innan smärtan kommer tillbaka, för varje gång har smärtan som kommer tillbaka blivit svagare och svagare. Försäkringskassan betalar eftersom du har rätt till vård i EU, schengen och Norge samt i något fler land men tyvärr måste man betala resor och boende själv vilket har gjort att jag inte kan fortsätta tyvärr. Smärtkliniken heter SMI och ligger i Oslo. För mer info kring vård utomlands så är det bara att söka på försäkringskassans hemsida. Då kan du också få botox behandling betald via dem bara du ser till att gå till en klinik som är godkänd av försäkringsksassan. SMI har gett bäst botox injektioner och det var först när jag började gå i Sverige som jag fick mer och mer biverkningar.

Annons:
[loveisall]
11/16/15, 1:25 PM
#7

Jag led av extrem migrän för ett antal år sedan. Jag var helt imobiliserad/liggade 3 dagar i veckan, men så kom jag på en grej som hjälpte mig att bli fri från migrän på 10-15 minuter.  Sedan har jag provat det här på människor med olika slags huvudvärk och det har hjälpt!

 Har velat arbeta fram en prototyp, samarbeta med sjukgymnast/läkare  men tyvärr så har jag inga pengar 😭 Så iden kommer nog bara finns hos mig.

Upp till toppen
Annons: