Annons:
Etikettövrigt-huvudvärk
Läst 3444 ggr
wilmis0e
2015-10-14 19:04

ont i ögonen och huvudvärk

Har haft ont i ögonen ganska ofta nu för tiden. Det kommer ganska ofta i sammanhang med att jag är trött eller har ont i huvudet. Skolan har börjat om för drygt en månad sen och jag har läst att det kan bero på stress men jag känner mig inte stressad alls. Det var så hela förra året också men kände inget under sommarlovet. Jag får suddiga blickar när jag tittar ner och upp snabbt och ibland känns det som suddiga prickar som dansar runt. Och jag känner mig lite yr, ibland mår jag illa och har ont i ögonen och det känns som om dom ska ploppa ut. Förra året gick jag till skolsystern och förklarade. Vi gjorde den här kollen med handen för ögat men jag såg inte dåligt på bokstäver (fast just då hade jag inte ont i ögonen) men hon sa att jag kunde kanske ha brytningsfel och att jag borde kolla upp det, men jag vet inte vad det är och det är så dyrt att kolla och tänk om det inte ens är något man kan kolla. Och det var ju som sagt ett år sedan. Kan det bero på att dom är torra, eller är jag stressad fastän det inte känns så eller har jag något synfel eller brytningfel?

Annons:
Honestyisdead
2015-10-14 19:09
#1

Är förmodligen synfel. En synundersökning kostar under 400kr.

wilmis0e
2015-10-14 19:12
#2

Hmm… Skulle kunna vara det men dom suddiga prickarna dyker bara upp under tiden jag har ont i ögonen aldrig annars…

Honestyisdead
2015-10-14 19:21
#3

Gå och kolla upp det. Kan vara fel på trycket i ögonen.

Maria
2015-10-14 19:26
#4

Jag skulle också kolla synen i första hand.

I andra hand kan det kanske vara någon form av migrän med aura så ett besök på vårdcentralen kanske vore bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: