Annons:
Etikettövrigt-huvudvärk
Läst 2568 ggr
kiwwih
2015-10-21 23:28

Svimmade - enorm huvudvärk!

Hej hej!

Igårkväll svimmade jag i duschen, det jag kommer ihåg är att jag gick ut ur badkaret och allt började snurra, några sekunder efter vaknade jag upp sittandes i badkaret. Såg bilder i huvudet av filmen jag sett några dagar tidigare under tiden jag var avsvimmad (antar jag). Hade slagit i bakhuvudet rejält i kranen eftersom jag har enorm smärta i bakhuvudet :(

Jag kan knappt resa mig upp ur sängen utan att jag blir yr och inte kan stå upp. Har dock inga spykänslor eller något. Endast sjukt ont i huvudet.

Jag har normalt blodtryck,duschade inte för varmt & hade dörren öppen. Btw, på sistonde har jag inte ätit så jättebra. Kan svimningen bero på det?

Borde jag åka och kolla upp detta i sjukhuset? Kan jag ha hjärnskakning?

Tacksam för svar /tjej 15 år

Annons:
kiwwih
2015-10-21 23:35
#1

Kan tillägga att jag har varit lite yr under flera veckor innan (när jag har rest mig upp) & det har känts som att jag kommer svimma när jag har rest mig upp. Har dock aldrig svimmat förut.

AnneN
2015-10-21 23:36
#2

För att kort besvara dina frågor:
Ja svimningen kan bero på att du ätit eller druckit för lite.
Ja du kan ha fått hjärnskakning och ja jag tycker du bör åka och kolla upp både hjärnskakningen och orsaken till svimningen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tarotstollan
2015-10-21 23:38
#3

Självklart skall du kolla upp detta! Har du pratat med dina föräldrar om vad som hänt?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2015-10-28 12:46
#4

Nu har det ju gått en tid ser jag men undrar hur det gick för dig?

Det är inte ovanligt att man kan få blodtrycksfall och tuppa av och ramla. Blodtrycksfall är inte farligt men obehagligt och det farliga ligger i att man kan slå sig precis som du gjorde.

Jag hoppas att du kollade upp dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: