Annons:
Etikettövrigt-huvudvärk
Läst 3657 ggr
lillalillis
2016-01-22 20:43

hjärntumör?

Jag har under flera år haft ont i huvvet. Minst 5 dagar i veckan. Men nu det senaste har huvudvärken blivit helt sjukt mycket värre. Det går inte att förklara hur ont det gör. Helt sanslöst. Nåt som börjat hända det senaste också är att nästan all syn försvinner också, alltså det blir suddigt! Så ser inte så mycket då. Det kan hända även om det inte gör ont i huvvet. Jag har googlat och sett att jag har alla symtom som finns på hjärntumör! Kroppen domnar bort å allting, alla symtom man kan hitta på google. Sen står det att man ska söka hjälp om det inte går över efter en vecka. Men asså jag har haft detta liite mer än en vecka.. i åår ! :p Jag har varit på vårdcentralen men bara fått testa lite migrän medicin. Citodon bl.a. men mitt huvve gör ju extremt ont varje dag så jag behövde ju mer hela tiden men då trodde dom jag blev beroende…. när jag bara ville slippa huvudvärken :( Jag tror det är omöjligt att få röntga huvvet, annars hade jag gärna gjort det. Har nån här fått en hjärntumör? Hur va det? Vad gjorde läkaren när du sökte hjälp? Jag orkar inte ha det såhär mer. Jag får alltid smyga på tå långsamt för att inte dööö av den bultande värken.. kan inte handla mat eller nånting… Jag har nyss tagit blodprover och blodtryck osv och allt sånt är jättebra.

Annons:
angest
2016-01-22 21:04
#1

Om du har ont så många dagar i veckan och haft så lång tid så borde du visst få göra en skallröntgen så du får veta om det är något fel eller "bara" migrän. Begär att läkaren skriver en remiss. Förklara att du knappt kan göra någonting som att handla osv. Det är klart att du inte ska ha bultande huvudvärk jämt. Dom måste ta dig på allvar.

Maria
2016-01-29 09:35
#2

Jag tycker du ska söka vård igen. Långvarig huvudvärk eller huvudvärk som ändrar karaktär ska utredas. Du borde få göra en MR (magnetkamera av ditt huvud).

Du borde få en remiss till en neurolog eller så kan du skicka en egenremiss.

Jag har haft en hjärntumör.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: